Rolex dress watches

Blijft een geweldig en zeldzaam horloge! :ok_hand: je komt ze niet vaak tegen.

Groet, Glenn

1 like

Dat was voor mij idd. indertijd de reden om 'm aan te schaffen,
en om het uurwerkje wat er in zit maar daar gaat het niet meer om.
Dit topic gaat over laat je Rolex dress watch zien en dat heb ik
gedaan.

Wanneer er werd gevraagd of er een re-dial in zit had ik
gewoon geantwoord met “dat zou best eens kunnen”.
Is het in India met vingerverf gedaan?
Ik ben er niet bijgeweest maar het lijkt me onwaarschijnlijk
want hij is in een horloge winkel in de VS gekocht.
Is het een ref 6144?
Nee want ik schreef dat het een ref 710 is met een op 6
posities afgeregeld chronometer uurwerkje met super balans.

Op zo’n manier communiceren vind ik persoonlijk prettiger
dan direct beginnen met afbranden. Dat maakt niemand
iets wijzer en verknalt meteen de sfeer van een leuk topc.
En juist om dit soort reacties plaats ik niet zoveel topics
meer, ik lees en blijf me verwonderen over hoe liefhebbers
op een forum tegenwoordig met elkaar denken om te moeten
gaan, ik pas er in ieder geval voor.
Meer wil er niet over kwijt.
mvg

12 likes

+1. Goed geformuleerd, woorden naar mijn hart

Dick

1 like

Je reageert op mijn post alsof je niet weet dat het een redial is, je lijkt te willen horen wat er allemaal niet aan klopt met je post. Als je dat niet wil weten moet je me niet vragen om “los te branden”.
Dat het lijkt op een typische redial uit India is geen belediging, deze rommelige manier van “restaureren” is nu eenmaal kenmerkend voor het land. Voor hetzelfde geld had je het ding net gekocht voor een prijs van een origineel exemplaar, niet wetende dat er weinig origineel aan is.
Dat je het ziet als een persoonlijke belediging zegt meer over jezelf dan over mijn opmerking.

Het feit dat je daarna reageert als een meisje van 8 van wie zojuist haar barbiepop is afgepakt moet je zelf weten, ik was even vergeten dat we alleen maar “oeh” en “aah” en “wat mooi” mogen zeggen op HF.
Het nummer van een caliber (710) is trouwens iets anders dan het referentienummer van een model.

1 like

Nog niet klaar met zeiken?

Sterke respons zeg. Eerst hang je een of ander semi-populistisch emotioneel (voor deze discussie irrelevant) verhaal op over respect en vervolgens ben je zelf degene die vervalt in respectloos taalgebruik.
Zet je verhaal wel echt kracht bij.

Ik vind een opmerking over ‘zeiken’ tamelijk apart als je zelf onder meer dit soort onjuiste dingen opschrijft:

“Is het een ref 6144?
Nee want ik schreef dat het een ref 710 is met een op 6
posities afgeregeld chronometer uurwerkje met super balans.”

Persoonlijk vind ik dit van een grotere arrogantie getuigen dan de ietwat tactloze, maar juiste, opmerkingen over de re-dial.

710 is zoals gezegd het caliber-nummer van het uurwerk en dat is echt iets anders dan een referentienummer. Je hebt blijkbaar geen idee - prima, maar zo’n belerende Ă©n onjuiste quote als hierboven kan m.i. echt niet.

1 like

Begin jij nu ook al?
Ik heb in het verleden gezocht naar dit type Rolex met een 6144 kast maar heb een gelijkende niet kunnen vinden.
Van W&V heb ik indertijd een sheet gekregen waar het ref nr op staat en daar verwees ik naar, zie:

Nogmaals, dit is een laat je Rolex dress watch zien topic en niet een zeik elkaars horloge af topic
,
afzeiken kun je doen als ik verkeerde info zou hebben gegeven bij een evt. verkoop.
Ik zet er in ieder geval een punt achter want het gaat mi.nergens meer over

Een fijne dag verder!

Heb je zelf niet het gevoel dat je allereerste reactie wat scherp was?

Heb je hem zelf ook uit India gehaald?
Dit is wel een hele slechte redial, het is of beter gezegd was een 6144?
Alleen die buitenste streepjes staan al zo scheef als het maar kan t.o.v. de uurmarkeringen.
Om over de tekst, de uurmarkeringen en de gevingerverfde wijzerplaat nog maar niet te spreken.

Het gaat er ook niet om dat je gelijk hebt (want dat heb je ongetwijfeld), maar de manier waarop je het zegt kan wel hard aankomen, zeker als je voor ogen houdt dat de persoon in kwestie waarschijnlijk blij en trots is op zijn horloge. Frans53 reageert ook voornamelijk op je manier van communiceren, niet op wat je inhoudelijk zegt. Natuurlijk mag je de dingen zeggen zoals je wilt en is het echt geen kwestie van alleen maar “oeh” en “aah”, maar een beetje rekening houden met elkaar is toch niet zo moeilijk. Zie ook de eerste opmerking van Ramone hierover.

Volgens mij staat daar toch duidelijk dat het om een calibre Ref 710 gaat.

Ja dat klopt, een mooi uurwerkje vind je ook niet :wink:

4 likes

Zeker, maar 710 is dus niet het referentienummer van het horloge waar we hier naar verwijzen als we zeggen ‘het is een ref. xxxx’. Als we het specifiek hebben over het kaliber vermelden we dat.

Deze cal 710 hoort thuis in een ref 6282/6144

Als je op chrono24 kijkt zie je wel vaker redails voorbij komen.
Sommige zijn erg fraai
 Alleen zou ik ze zelf niet zo snel aanschaffen want > niet origineel. En dat zou voor mij persoonlijk toch een dingetje zijn.

Geld voor voor de Tudor Big Rose waar ik nu naar aan het kijken ben
 Kom er ook wat tegen die er nog perfect uitzien maar opnieuw opgemaakt zijn. En die wil ik dan ook niet :slight_smile:

Dit is overigens wel de meest foute die ik recent tegen ben gekomen:
http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1008625747-tudor-rolex-oysterdate-model-7919-vintage.html

Sjezus
 Heel de klok verneukt.
En ook nog een plaatje van een open uurwerk van het internet afgetrokken

Desondanks wordt er nog flink opgeboden

Dat begreep ik ook wel, loop ook al even mee hoor maar bedankt voor de heads up :wink:
Voor mij ging het daar al lang niet meer om alleen dat kwartje valt maar niet

Ik ben voor aankoop echt wel wezen speuren hoor, ben niet helemaal van het padje.

Zullen we er nu ajb mee stoppen en verder gaan met waar ts om heeft gevraagd?

Ja zo zag hij er nu eenmaal niet uit, had ik graag gewild
maar dan had ik nog dieper in de buidel moeten tasten :wink:

Je hebt gewoon een leuke Rolex met het juiste uurwerkje en een redial waar je zelf niet mee zit
fini

1 like

neem de tijd om de juiste Tudor te zoeken, er zijn hele mooie, bijzondere, neem niet de eerste de beste. Je kunt ook kijken voor een Jumbo Tudor, mocht je een groter exemplaar willen.

Het laatste dat ik wil zeggen is dat het waarschijnlijk een verschil in inzicht is als het gaat om hoe je dingen kan zeggen.

Ik denk dat het met beschaving te maken heeft

1 like