Rolex echt of fake ? Wie weet meer ?

Dit caliber heb ik zonder een kast .
42 mm doorsnede en 8 mm dik
Tige op 3 uur
Werkt perfect .
Stof afgekuist en letters op de dial waren al half uit.
Zie achterzijde ROLEX doch ik vind geen caliber nummer

1 like

Ben benieuwd hoe hier tegen aan bent gelopen? Benieuwd naar je verhaal.

Wellicht dat @AmsterdamVintageWatches wat meer weet over de waarde van dit uurwerk.

Kans is groot dat Jappie met een kater en een gebroken been ergens nog in de gordijnen hangt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Naar mijn weten is dit een zakhorloge uurwerk dat is ingebouwd in een polshorloge. Dit formaat strookt ook niet met de groote van de polshorloges uit die tijd. Die waren veel kleiner als 42mm.

Zal niet veel waard zijn…

4 likes

Gelukkig kan ik wel tegen een stootje . Maar spijtig ,zo leert men toch niets bij in zijn liefhebberij.En dat is het maar van mij hoor.
.En dan zo’n mooi forum .zeggen toch vele .
Maar goed wij doen alleen maar verder met wat we soms bezig zijn .

6 likes

Bingo, goed speurwerk! :+1:

Die dus meestal rond de 34mm zijn en waarvan het uurwerk dus nog kleiner dan dat zijn.

De vervelende antwoorden zijn verwijderd.
Graag het gedrag aanpassen. Ts stelt een normale vraag in een gedeelte dat hier speciaal voor is ingericht.

12 likes

Jammer dat je dan ook mijn wel serieuze antwoord weg haalt.

Zoals gezegd: kan best echt zijn als je de vergelijking ziet als je googled op deze afbeeldingen. Alleen met een slechte wijzerplaat en zonder kast heb je er niets aan.

Weet iemand om welk kaliber het gaat. Zou ook interessant vinden om meer te weten over dit uurwerk!

Caliber staat hoogst waarschijnlijk onder de wijzerplaat, misschien een Alpina/Union uurwerkje…?

edit:
Denk dat het deze is…

1 like