Zoals onlangs met jullie heb gedeeld heb ik sinds kort een volledig gerestaureerde Rolex in mijn collectie: http://img249.imageshack.us/img249/6196/dsc0105b.jpg
Afgelopen week was ik in Gran Canaria met mijn vrouw om even een lekker weekje bij te komen. Uiteraard weer bij wat juweliers voor de ramen gestaan. Bij juwelier Saphir verkopen ze erg veel Rolexen. Ze hadden daar ook Tudor te koop en mijn aandacht werd getrokken door een beauty. Het is een 79263 chrono met tritium dial, bouwjaar 1998!! En volledig nieuw met de bijbehorende garantie. NOS dus, naar mijn mening. Ik kon deze schoonheid niet achterlaten en sindsdien draag ik de Tudor met veel plezier. http://img220.imageshack.us/img220/6462/dsc0113r.jpg http://img534.imageshack.us/img534/3448/dsc0114vi.jpg http://img682.imageshack.us/img682/6458/dsc0115qj.jpg
Het plan was om ooit een sportsmodel Rolex aan te schaffen, het liefst nieuw uiteraard. Maar ik kon geen klik krijgen als ik rond de 4k hoor roepen over een stalen horloge. En het liefst wilde ik eigenlijk een Daytona…niet ècht betaalbaar helaas…
Eigenlijk is dit het horloge wat alles combineert wat ik in een Rolex cq Tudor zocht. Staal/goud, daytona kast EN erg handig een datum (met loupe, die ik erg mooi vind). En ook nog eens te overzien qua bedrag. De Precision mag hierdoor naar een nieuw baasje toe. de Tudor blijft sowieso definitief, alles wat ik nieuw samen met vrouwlief koop gaat nooit weg (anders krijg ik problemen ).
Even nog een gekke vraag. Achterop het horloge zit een doorzichtige sticker, met daaroverheen een sticker met het typenummer. Moet die sticker compleet blijven zitten of dient die eraf gehaald te worden. Het zit er zo vast op dat ik twijfel. Wellicht dat iemand er hier een idee over heeft?
Mooi horloge, apart met dat groen op de subdials! Hier zul je veel plezier van hebben.
Vwb de sticker: hij zal wel erg vast zitten omdat ie er al een tijdje op zit… Deze kan er gewoon af. Alleen de hologramstickers bij de Rolexen laat men er vaak op zitten. Sommigen zeggen dat dit de waardevastheid verbetert maar dat wordt door anderen weer betwist.
zal je helemaal geen spijt van hebben zoltar.
Ik persoonlijk vind hem minstens zo mooi als de daytona met de datum en het loepje.
Zelf heb ik de stalen chrono met zilveren wijzerplaat en ik weet zeker dat de prijzen zullen stijgen in de toekomst.
Koesteren die tudor.
Weg met die sticker, er gaat allemaal vuil (en DNA) aan zitten… gadver… En wat kan jou die waardestijging schelen… Met veel geduld kun je het ding in z’n geheel eraf krijgen en dan bewaar je het gewoon bij d&P.
Prachtig horloge - bicolor staat hier zeer goed bij: net genoeg goud en niet “té”…
De groene accenten rond de subdials geven het horloge bovendien een speciale uitstraling. En groen + goud is een erg dankbare combinatie. Dan nog es een groen bandje. Man, hij is gewoon “af” !!! (tu)
Ik zou persoonlijk graag nog es een groene Breitlng Chronomat scoren. Maar dan moet ie wel in NOS conditie zijn.
@ Tjvreeken en Meistersingerfan. Die Rolex is inderdaad prachtig, gaat ook met pijn in het hart weg! Hij staat te koop, dus misschien is één van jullie beiden geïnteresseerd in deze beauty. Blijft ie in iedergeval binnen het forum
@ Tjvreeken en Meistersingerfan. Die Rolex is
inderdaad prachtig, gaat ook met pijn in het hart
weg! Hij staat te koop, dus misschien is één van
jullie beiden geïnteresseerd in deze beauty.
Blijft ie in iedergeval binnen het forum
Mijn hobby budget is helaas bij lange na niet toereikend:(
@ Tjvreeken en Meistersingerfan. Die Rolex is
inderdaad prachtig, gaat ook met pijn in het hart
weg! Hij staat te koop, dus misschien is één van
jullie beiden geïnteresseerd in deze beauty.
Blijft ie in iedergeval binnen het forum
Tja , ik heb het nu ook zo even niet in mijn binnenzak zitten…
En anders had ik (natuurlijk) een … gekocht.
Maar je was zo lyrisch over die Precision…
Mooi helemaal opgeknapt !
Vond het echt een mooi horloge. Ook juist omdat het een wat ouder model was , wat dan weer helemaal “meekon”.
Ik had maar eens lekker met mijn Rolex en mijn vrouwtje op de boulevard gaan zitten! ( heeft ze ook eens rust )
Ga je bij zo’n Spaanse “Kraaltjes & opblaasbeesten-tent” zo’n opzichtig horloge halen.
OK OK…Ik overdrijf wat voor wat betreft die juwelier misschien…
Blijft wel feit dat hij uit 1998 stamt , en nog “nieuw” op dat eiland ligt/lag…
Maar nogmaals , ik zit niet zo in de Rolexen en Tudors, maar als het dan om Rolex moet gaan , vond ik die Precision vele male smaakvoller.
Ook door zijn leeftijd en uiteindelijke toestand.
Weet niet ( hoeft ook niet ) wat er betaald is , en of dat een goede deal is/was…
De Precision was “gekozen” om met een leuke deal toch een mooie Rolex te bezitten. Wat die Precision was.
En nog op vakantie te gaan…
Op vakantie’s loop je in een andere “mood”…
Verleiding groter tot zulke aankopen over te gaan.
Zou zelf nooit in “dat soort landen” voor zoveel geld dan nog een horloge meenemen…
Al is dat ook niet helemaal waar : Weet dat er in sommige Arabische landen nog Tissots onder de toonbank vandaan getrokken worden , waar tot dan ook nog nooit een hond naar om heeft gekeken…