Rolex expertise gevraagd

Dag forumgenoten,
Ik sta op het punt om morgen mijn eerste Rolex te kopen; een GMT Master II uit 1989. Onderstaande foto’s zijn van het daadwerkelijke horloge die voor mij is gereserveerd. Hij ziet er m.i. erg goed uit en ik zie geen vreemde dingen. Er zitten servicepapieren bij uit 2007.

Mijn vraag is deze: zijn er Rolex-kenners die iets aan dit horloge zien dat mogelijk niet klopt, en/of tips voor me hebben?

Alvast dank!

Als het de zaak is die ik denk dat het is. (B. in M’stricht) Dan zit het denk ik wel snor! Zoek maar eens op het forum of stuur een PB naar Hcptdg/Krabong, die kennen deze mensen beter dan ik.

Als het van Alfred B… is, dan klopt het wel hoor. Die heeft een winkel en dus een reputatie te verliezen. Vraag nog even naar de garantievoorwaarden, maar volgens mij geeft hij een jaar garantie.

Succes!

hans

Het is inderdaad van de zaak waar jullie op doelen. Ik heb zeker ook vertrouwen in die winkel. Vond hem er zo goed uit zien voor een horloge uit '89, maar dat is alleen maar fijn!

Bedankt!

Fijne dag in Maastricht! drink (om het te vieren) iets direct om de hoek bij de Oude Vogelstuys en doe Alfred de groeten ( Monique ook trouwens :)) !

hans

Zal ik doen Hans!

pb

Volgens mij is een GMT geen duiker, dus was het probleem als
ie 100m waterdicht is?

Wie heeft het hier over een duiker gehad dan? Trouwens een GMT zal , met schroefkroon en recente pakkingen/service (wel nagaan!) ook wel waterdicht zijn. Maar duiken met een GMT is een tikje raar…

hans

Aha, je gaat naar de sheriff van Maastricht.

Prima winkel, ik zou je wel willen adviseren er niet met een bivakmuts op naar binnen te rennen… :smiley:

M.b.t. die Rolex, die ziet er toch netjes uit?!

Gr. Roel

hcptdg Schreef:

Wie heeft het hier over een duiker gehad dan?
Trouwens een GMT zal , met schroefkroon en recente
pakkingen/service (wel nagaan!) ook wel waterdicht
zijn. Maar duiken met een GMT is een tikje
raar…

hans

2006 had het over een duiker, bericht kennelijk gewijzigd:D

Trouwens… het is mijns inziens wel een service dial die er in zit.

1989 is SWISS - T < 25 en waarschijnlijk is de wijzerplaat in 2007 bij de service vervangen door een “Swiss made”.

Verder geen probleem, sterker nog, technisch gezien beter want de lichtstof zal het nog doen. Wijzers zien er verder netjes uit en het geheel heeft een match…

Band eraf? En dan een zwarte nato met gouden haken er aan???

:smiley:

gr. Roel

Ook niet op een Hollederscooter aan komen rijden…:slight_smile:

Trouwens :smiley:

Heb je die plexi goud-staal met jubilee band op z’n site gezien???

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm jammie! :)oB)-

Die ging ik ook eens even lekker passen als ik jou was! Veel minder hard dan het saffier, kast in prachtige staat en de wijzerplaat zeer netjes met mooie patina.

En dat het klokje zonder papieren is maakt dat je er geen 1K meer voor hoeft te betalen dus dat is alleen maar meegenomen. Je krijgt van de Burgers een rekening en zo zit je altijd goed.

En als je een beetje relaxed doet dan zal Alfred je die klok ook nog waterdicht laten maken. Natuurlijk niet voor in het zwembad maar wel veilig in de regen…

gr. Roel

zeg niet dat je een forumlid bent… wat voor forum dan ook :smiley:

Ja, die met de Jubilé heb ik ook gezien, maar vind de jubilé band toch wat minder mooi, kwestie van smaak.

Enne… ik ga niet op de scooter en was ook niet van plan een bivakmuts te dragen. :slight_smile:

Wie goed doet… enz.

FreekNB Schreef:

Ja, die met de Jubilé heb ik ook gezien, maar vind
de jubilé band toch wat minder mooi, kwestie van
smaak.

Enne… ik ga niet op de scooter en was ook niet
van plan een bivakmuts te dragen. :slight_smile:

Wie goed doet… enz.

Je kunt natuurlijk ook vragen of ze de Oyster band aan de plexi GMT voor je willen hangen… Er is daar heel veel mogelijk!

Plexi GMT + Oyster = ook mijn favoriete combi!

En dan op zoek naar verschillende inlays…

gr. Roel

louis Schreef:

hcptdg Schreef:


Wie heeft het hier over een duiker gehad dan?
Trouwens een GMT zal , met schroefkroon en
recente
pakkingen/service (wel nagaan!) ook wel
waterdicht
zijn. Maar duiken met een GMT is een tikje
raar…

hans

2006 had het over een duiker, bericht kennelijk
gewijzigd:D

Freek vroeg om tips dus ik heb hem onderstaande tip gegeven.

Ik schreef dat een GMT tot 100 meter waterdicht hoort te zijn.
Maar dat je geen garantie krijgt op waterdichtheid.

Met 100 meter waterdicht mag je zwemmen, maar je hebt dus een probleem als het horloge niet waterdicht is en je kan geen aanspraak maken op garantie.
Nu begrijp ik wel dat je misschien niet zo gauw gaat zwemmen met deze klok,maar er zijn natuurlijk mensen die dat wel doen immers met 100 meter waterdicht mag je zwemmen.

Maar wat nu als je daar een duiker koopt?
Ze verkopen ook duikers van recent bouwjaar daar zit dus ook geen garantie op de waterdichtheid.
Ik vind als je duikers verkoopt dan moet je maar zorgen dat hij waterdicht is en aftesten en je niet zelf indekken met deze garantie voorwaarden.

Nu weet ik dat er forummers zijn die graag komen bij Burger en zal best wel een hele goede zaak zijn want ik lees alleen maar goede dingen,maar ik zou daar niet graag een duiker kopen vanwege de beperking in de garantievoorwaarden

Voor mij zou een deel van de beleving weg zijn als ik met een duiker of een dergelijk horloge niet eens kan zwemmen omdat ik steeds in mijn achterhoofd moet houden dat hij niet misschien waterdicht is.
Maar dit is gewoon mijn mening en andere kunnen daar natuurlijk heel anders over denken.

Ik zie al dat je ergens een snelle occasion koopt bv een Porche en de verkoper zegt tegen je:

“Als je harder dan 175 km p/u gaat rijden vervalt de garantie op de motor”

Hallo 2006,

Terechte opmerking! En wat mij betreft geen probleem om kritisch te zijn.

Mijn ervaring is dat er met Rolex niet zo heel veel kan misgaan, mits pakking en kroon goed zijn.
Ik weet uit eigen ervaring dat Alfred en Monique altijd bereid zijn om een horloge waterdicht te laten maken als je er naar vraagt. Dat ze de grote bulk niet standaard doen, snap ik vanuit commercieel oogpunt. Het merendeel zal er namelijk niet eens mee douchen.

Gewoon goed communiceren! En daarna genieten!

gr. Roel

Nou, ik heb hem opgehaald, check mijn nieuwe post voor wat foto’s.

Bedankt voor alle tips!