Rolex experts: wat vinden jullie van deze explorer

Ik ben in de markt voor een rolex explorer. Ik wil graag een 36mm versie dus dat zou dan een ref 14270 of de ref 114270 moeten worden. Ik heb een lichte voorkeur voor de 14270 omdat die nog met tritium dial te vinden zijn. Op ebay tref ik veel (te) gepolijste exemplaren die ik net niet goed genoeg vind.

Ik kwam tijdens mijn online zoektocht deze tegen. Wat vinden jullie? Hebben jullie ervaring met deze handelaar?

1 like

Een duidelijk gedragen exemplaar. Met papieren, maar geen doos. Voor die prijs zijn er volgens mij betere exemplaren te vinden met doos en papieren.

Bijvoorbeeld op chrono24, of wacht even of je een reactie krijgt op je gezocht-advertentie.

De prijzen van de (1)14270 zitten in de lift, maar geduld is en blijft een schone zaak.

1 like

Mooi horloge! Heb hem in het echt gezien bij nlwatch en deze is echt ongepolijst. Japanse papieren zijn volgens mij ook best zeldzaam.

Nette eerlijke handelaar en geeft een jaar garantie. Is ook wel wat waard :-). Succes met de keuze maar van deze explorer ga je geen spijt van krijgen!

@Mark, ben jij niet de vorige eigenaar? Kwam deze advertentie van jou tegen van vorig jaar en het lijkt wel dezelfde. Wat kun je mij over het horloge vertellen?

http://www.roosbeumkes.nl

Hier staat het goedkoper, maar ik vermoed zonder B+P…

Ik bedoelde @Mark2025. Is de explorer die ik op het oog heb niet dezelfde als die jij vorig jaar te koop aanbood?

30 maart 1997, dus dat kan geen toeval zijn :wink:

1 like

Klopt! Zoals ik vertelde een net horloge ongepolijst. Heb hem overgenomen van nlwatch en na een paar maanden ingeruild voor een groter model ( expl 2 ). Verkoop of ruil vaker bij nlwatch vanwege de goede ervaring.

Zeg dat dan gewoon ipv een betoog over bijzondere Japanse papieren en in 't echt gezien… Het is nota bene je eigen klokje geweest… Beetje vreemd :wink:

4 likes