Rolex Explorer 124270 met handgemaakte lederen horlogeband

Lange tijd op zoek geweest naar een lederen horlogeband voor mijn Rolex Explorer 124270.

Probleem met dit horloge is de beperkte ruimte tussen de pushpin en de horlogekast. Hierdoor was het mij tot dusver niet gelukt om hier een mooie horlogeband voor te vinden.

Uiteindelijk ben ik via dit forum met Mark Sanders van Handmadewatchstraps in contact gekomen. Deze wist me te verzekeren dat hij het hierboven genoemde wel kon oplossen met een door hem gemaakte band. Aangezien ik de moed al een beetje had opgegeven en al met de gedachte zat te spelen om het horloge te verkopen, had ik besloten om Mark een band te laten maken.

Probleem is met name opgelost door de band dunner te maken op de plek waar deze om de pushpin zit met daarnaast een zeer strakke montage om de pushpin heen zodat de band daar geen speling heeft en dus ook niet de scherpe randen van de horlogekast raakt.

Het resultaat is echt fantastisch. Nooit geacht dat dit zo mooi uit zou pakken en uiteraard met dank voor het vakwerk van Mark.

103 likes

Dat ziet er inderdaad heel mooi uit.

3 likes

Eerlijk is eerlijk, ik ben niet van de aftermarket, maar dit staat hem retegoed! Dat heeft Mark mooi gemaakt :ok_hand:t3: Het enige wat hem echt af zou maken is een gesp met een kroontje :sunglasses:

7 likes

Heb er eventjes gebiologeerd naar zitten staren maar ik denk dat ik het wel kan waarderen. Mooie foto’s helpen ook. Mooi setje zo.

1 like

Niet gek hoor. Ik ben benieuwd hoe het er om de pols uit ziet.

1 like

Mooier dan op staal :wink:

1 like

Ik vind het heel mooi staan! De Explorer krijgt een compleet andere uitstraling! Veel minder saai, meer contrast. Moeilijk uit te leggen, heel geslaagd.

2 likes

Mijn beste,

“Vakmanschap, is Meesterschap”
Een prachtige band!!
Geniet er van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik heb de 124270 weggedaan omdat ik hem een beetje saai vond, maar vond tegelijkertijd dat hij op staal hoorde. Nooit geëxperimenteerd met bandjes dus, maar als ik dit zie had ik dat wel moeten doen! Heel mooi! :star_struck:

1 like

Ik heb ook een 124270 gehad en heb het aangedurft.
Naast veel likes, kreeg ik ook best wat negatieve reacties hier op HF.

Ik vond het niet gek staan.

16 likes

Veel mooier :grinning:

1 like

Mijn motto is: een mooie leren band is niet lelijk, elk horloge kan het hebben, zwart staat de Explorer ook goed:

4 likes

Een slimme oplossing voor dit ‘probleem’ en dat maakt dit ook tot een mooie combinatie! :ok_hand:t3:

1 like

Ik vindt het resultaat echt :ok_hand:t2:

1 like

w :heart_eyes:w

1 like

Gaaf :ok_hand:

1 like

Mooi resultaat. :star_struck:
Bedankt om dit te delen. Ik heb ook de 124270 en weet waar ik nu naartoe kan gaan voor een leren bandje als ik dat wil.
Heb je ook een foto van om de pols?

1 like

Prachtige combi! :ok_hand: die zwarte band staat trouwens ook niet verkeerd.

1 like

Jij krijgt volgens mij echt een percentage van de omzet daar, of niet? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja, lievert meer op dan bitcoin. :wink:

1 like