Rolex Explorer 5500 - Vraag

Beste forumleden,

Ik heb deze rolex online gevonden en ben mogelijk daarin geïnteresseerd voor mijn vintage verzameling. Ik twijfel alleen aan het feit op welke wijze de band aan/op de case zit. Hij lijkt mij wat ‘laag’ te zitten. Zie foto’s
Volgens de eigenaar laten ‘overhaulen’ door een geautoriseerde Rolex monteur en dus geheel origineel.

Alvast bedankt

1 like

Toevoeging:

Afbeelding 6 lijkt er erg op. Neem aan dat Bulang and Sons geen nep band/nep horloge online zet.

Ik vermoed dat dit oorspronkelijk een 5500 airking is geweest met een redial.

Naar mijn weten zijn de 5500 explorers uitgebracht met 1520 en 1530 uurwerken, waarbij de 1520 ‘Precision’ en de 1530 ‘Super Precision’ op de wijzerplaat droeg.

Door populariteitsverschillen zijn er heel veel Airkings veranderd in Explorers.

Die van Bulang toont overigens ook de uurwerkcode niet op de foto, bewust of onbewust.

Wat de band betreft zie ik eigenlijk niks geks. Die holle end links van die banden zijn niets meer dan een verbogen stukje blik.

3 likes

Ik denk dat @dora je hier ook wel mee kan helpen :grin:

1 like

Zeker kan ik dat, als je geen verstand hebt van vintage, hier ver van weg blijven… Daar bedoel ik helemaal niks mee, is gewoon een oprecht advies.

Het hangen van de endlinks is compleet normaal. Een horloge van pak ‘m beet 60 jaar oud kan niet als nieuw uitzien.

2 likes

Bedankt voor je antwoord @JPM

Het betreft een 1520 uurwerk. Dus volgens jouw informatie zou super precision dan al niet mogelijk zijn. Bedankt, ik ga dat verder uitzoeken.

@Dora daar heb je een goed punt, maar ja, dit is op het gebied van vintage voor mij een vrij nieuw model, vandaar dat ik het vraag. Vraag wat over een Submariner 5512 of Datejust 1601 en ik kan je waarschijnlijk helpen.

Serienummer is trouwens 279 (7 digits)

Dat moeten al genoeg red flags zijn. Een beetje als een Kermit zonder documentatie, wie zegt dat het origineel een Kermit was?

Er wordt veel gewisseld voor een cashgrab in de vintage wereld.

Dat houd je bij vintage altijd imo. Denk dat er meer ‘project’ horloges zijn dan wij allemaal denken en weten. Dial, uurwerk, wijzers, band, allemaal van een ander horloge, gemaakt tot een horloge.

Conclusie: buy the seller.
Ook met papieren wordt gerotzooid.

Ik zou dat bij…

…doen. :wink:

De prijs zegt vaak ook al alles.

Succes!

Je zou eens bij andere merken dan Rolex moeten kijken :smile:

1 like

*voor de prijs die TS verwacht.

Zeker bestaan ze, maar bij Rolex betaal je de hoofdprijs, die horloges werden 99% van de keren gewoon gebruikt. Waren niet van die jankerds als tegenwoordig.

2 likes