Hallo!
Zoals sommigen weten ben ik op zoek naar een Rolex Explorer 114270. Gisteren ben ik bij Burger een exemplaar gaan passen en ik moet zeggen dat dit me enorm bevalt. Of het dit exemplaar van Burger zal worden, daar ben ik nog niet helemaal van overtuigd. Haast is er niet.
Sommigen verklaren me gek omdat het volgens deze mensen bijna hetzelfde horloge is als mijn Datejust 116234 met zwarte dial. Wat denken jullie? Ik ga er even bij zeggen dat het geen invloed zal hebben op mijn keuze, want de toekomstige wordt beslist een 114270 :). Ben echter wel benieuwd naar jullie mening!
Zo zie je dat smaken verschillen.
Hij geeft al aan dat hij beslist de 114270 wil,
Veel mooiere lijnen in.mijn ogen vergeleken met de plompe nieuwere modellen
Nou, ik was zelf ooit eens overtuigd dat ik een 36mm Explorer naast mijn DJ36 wilde hebben. Eenmaal gepast vond ik het een saai ding naast de DJ, DJ vind ik spannender.
Ik overweeg dit effectief. Eerst even afwachten en als ik het teveel overlappen vindt, dan wordt het wellicht een andere kleur van dial (blauw, zilver of wit).
Niet akkoord. Ik heb - bij aankoop van de Datejust - een Explorer 214270 overwogen, maar deze kon me niet bekoren. Ik heb een hele smalle pols, dus 36mm past me beter. Verder motiveert de aankoop van een Explorer me vooral omwille van het understated karakter, “onder de radar” en absoluut niet opvallend. Bij de nieuwe Explorer zit je met een véél groter Rolex logo, wat ik net niet wil.
Bedoeling is dat deze Explorer meer mijn ‘daily’ zal worden, die de meeste situaties probleemloos moet aankunnen. Een meer recent model geeft me wat dat betreft meer peace of mind omdat deze volgens mij meer solide is. Een ouder exemplaar zoals hierboven is natuurlijk om handen en vingers van af te likken
Ik volg je hier wel. Moest ik geweten hebben dat ik nu een Explorer zou kopen, had ik mijn Datejust wellicht anders samengesteld. Ik vermoed Jubilee met lichte wijzerplaat.
However, de Oyster band op de nieuwe Datejust is met zijn hoogglans center links toch wel best voldoende verschillend van look.
Misschien kan ik mijn schoonouders nu wel wijsmaken dat het over één en hetzelfde uurwerk gaat
Het zijn sowieso schitterende horloges. Dat gezegd hebbende, vind ik ze veel op elkaar lijken. Als de DJ een andere kleur wijzerplaat had (blauw bijvoorbeeld) dan zou het een pracht combi zijn.