Rolex Explorer en Rolex Datejust

Ik overweeg dit effectief. Eerst even afwachten en als ik het teveel overlappen vindt, dan wordt het wellicht een andere kleur van dial (blauw, zilver of wit).

Kun je het ook niet-effectief overwegen?

Niet akkoord. Ik heb - bij aankoop van de Datejust - een Explorer 214270 overwogen, maar deze kon me niet bekoren. Ik heb een hele smalle pols, dus 36mm past me beter. Verder motiveert de aankoop van een Explorer me vooral omwille van het understated karakter, “onder de radar” en absoluut niet opvallend. Bij de nieuwe Explorer zit je met een véél groter Rolex logo, wat ik net niet wil.

Bedoeling is dat deze Explorer meer mijn ‘daily’ zal worden, die de meeste situaties probleemloos moet aankunnen. Een meer recent model geeft me wat dat betreft meer peace of mind omdat deze volgens mij meer solide is. Een ouder exemplaar zoals hierboven is natuurlijk om handen en vingers van af te likken :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik volg je hier wel. Moest ik geweten hebben dat ik nu een Explorer zou kopen, had ik mijn Datejust wellicht anders samengesteld. Ik vermoed Jubilee met lichte wijzerplaat.

However, de Oyster band op de nieuwe Datejust is met zijn hoogglans center links toch wel best voldoende verschillend van look.

Misschien kan ik mijn schoonouders nu wel wijsmaken dat het over één en hetzelfde uurwerk gaat :stuck_out_tongue:

Het zijn sowieso schitterende horloges. Dat gezegd hebbende, vind ik ze veel op elkaar lijken. Als de DJ een andere kleur wijzerplaat had (blauw bijvoorbeeld) dan zou het een pracht combi zijn.

:thinking:

Dus … je wilt onze mening, maar je trekt je er finaal toch lekker niets van aan …

OT - voor mij zijn dit toch wel 2 verschillende horloges hoor :wink:

:joy:

1 like

Was ook niet serieus bedoeld hoor,als je voor de 114270 gaat kan ik je alleen maar aanmoedigen,heb hem zelf al 9 jaar en nog steeds m’n meest gedragen horloge,alles klopt,je blijft er naar kijken.
Ook combineert hij in mijn ogen met verschillende banden,zowel leer als nato,maar dat is weer smaak natuurlijk.
Enige nadeel wat ik vind is de krappe ruimte tussen leren band en horloge kast die erg scherp is tegen de bovenkant van de band en daar met sommige modellen snel kaal wordt.
Maar dat is echt alles.
Veel plezier vast met uit zoeken en vooral dragen👍

1 like

Wut?

1 like

Wat voor zin heeft de vraag dan? Sommigen gaan roepen dat het twee verschillende horloges zijn, anderen komen ongevraagd met alternatieven, ik ga roepen dat twee nagenoeg dezelfde Rolexen saai is, en al helemaal in het zwart, en waarom allemaal?

Ik zou zeggen dat je je nieuwsgierigheid net zo makkelijk kunt bevredigen door vergelijkbare vragen te vinden op het forum. Er zijn er genoeg geweest. :thinking::+1::+1:intussen veel plezier met het uitzoeken van de Explorer. :hugs::hugs:

1 like

Twee totaal andere horloges. Zelfde kleur, dat zou binnen één verzameling mischien beter kunnen, maar verder liggen ze best ver uit elkaar.

Ik vind overigens de Explorer ongeveer 5 maal gaver, maar dat terzijde.

2 likes

Wut wut wut whut. Wut wut wut.

2 likes

Klopt! Vragen naar een mening mag toch? Ik ben vooral benieuwd hoe andere horlogegekken hier tegenover staan. Ik zou het net omgekeerd vreemder vinden, moest ik me door jullie meningen laten beïnvloeden. Just my two cents.

1 like

Ben trouwens blij dat ik de vraag gesteld heb, omwille van de diversiteit aan antwoorden. Thx guys!

We staan voor iedereen klaar om onze ongefundeerde meningen te spuien.

2 likes

Vragen naar een mening mag natuurlijk …

Mij ontgaat het gewoon waarom je een mening vraagt als je er toch niets mee gaat doen …
Vond ik een orginele insteek om je topic in te leiden :joy:

Just my 2 cents :wink:

1 like

Ik zou zeggen kies iets wat bij je kleding stijl past maar zorg wel voor wat diversiteit. Zelf heb ik horloges gekocht die ik echt mooi vond maar bijna niet draag omdat ze naar mijn mening niet bij mijn kleding passen… En de rest van je collectie heeft denk ik ook invloed op je keuze.

2 likes

Ik heb ook te veel overlap
Dus Mischien plaat ruilen @nls

1 like

Overlap?!

Wat een een BS.

Ja ze zijn allebei zwart en staal. Oehoe.

Gewoon lekker kopen. Als ik zou kopen wat geen overlap had. Dan stond ik stil. :see_no_evil:

:beers:

1 like

Blauwe plaat die je wil ruilen voor een zwarte?