Rolex Explorer II 16570 - waarop letten?

Beste forumers,

Vraagje over een Rolex Explorer II 16570 white dial.

Ik wil deze as woensdag gaan bekijken, mogelijk met heuglijke N.A. topic tot gevolg :slight_smile:
Maar ben wel benieuwd naar jullie observaties. Specifieke zaken waar ik bij dit model op moet letten?
Oyster band vind ik altijd fijn, want minder schakels en dus minder slijtage. Verder goed letten op toestand van de kast?..
Aangeboder door grijze dealer, dus wel een jaartje garantie. Maar hoe kan ik het uurwerk enigszins ter plekke controleren?

Groeten!

3 likes

zou eerst maar eens contact opnemen. staat in de advertentie op gereserveerd. :point_up_2:

Wat wil je aan het uurwerk controleren? Ik zou de verkoper vragen of hij geserviced is. Zo nee, dan los van wat hij zegt over dat hij goed loopt een service inplannen.

Ja duh

zucht
 er is dus maar 1 persoon op deze wereld die interesse zou hebben.
was overigens aan de TS gericht.

Ik neem aan als hij daar woensdag gaat kijken het horloge voor hem gereserveerd is :upside_down_face:

Mijn voorkeur zou uitgaan naar exemplaar met service en ook papieren, of hij moet “zo goedkoop zijn” dat je helemaal naar Hamburg wil gaan rijden. In Nederland zijn er toch ook genoeg te koop :thinking:

Moet toch in Duitsland zijn (redelijk in de buurt) en qua prijs is deze ook aantrekkelijk. Papieren interesseren me idd niet zo veel.
Als goed is die inderdaad gereserveerd voor mij, haha.

Thanks voor tip over service, denk dat dat wel het geval is (dat hij geserviced is) maar is zeker het navragen waard. Maar is het bijvoorbeeld oké om tijdens bezichtiging te vragen de afwijking te laten zien op de meter?

1 like

Wat is de prijs ervan?

1 like

Vertel ik je als je me adviseert wat ik er voor zou moeten geven :smirk:

1 like

Skip it. Doorsparen voor die van mij :+1: @Elon

6 likes

Staat 11850 :slight_smile:

11850 voor een exemplaar uit 2011 is toch wel erg duur hoor
wellicht heeft hij nog een service nodig. Al met al heb je een veel nieuwere voor hetzelfde geld

1 like

De betere band in een betere staat, dichterbij ook. Heeft alleen wel heel grote push pins :upside_down_face: of lijkt dat op de foto zo?

image

Lijkt zo ja. Kan niet zeggen dat ie nooit is gepolijst maar kastpoten zijn nog erg dik.

@Siedo

2 likes

Zeker tenminste 2x te duur. 4k is immers een prima prijs voor de 16570.

Nieuwere exemplaren zijn er niet.

1 like

4k??

2 likes

:thinking: Lever er AUB eentje voor mij :hushed:

1 like

Zijn er nog veel verschillen tussen de 16570’s?
Ik zie ze regelmatig veel goedkoper aangeboden worden.

:grinning:

1 like

10 jaar terug lukte dat nog, met enig zoeken en zonder recente service

2 likes