Rolex Explorer II 16570 - waarop letten?

Mijn voorkeur zou uitgaan naar exemplaar met service en ook papieren, of hij moet ā€œzo goedkoop zijnā€ dat je helemaal naar Hamburg wil gaan rijden. In Nederland zijn er toch ook genoeg te koop :thinking:

Moet toch in Duitsland zijn (redelijk in de buurt) en qua prijs is deze ook aantrekkelijk. Papieren interesseren me idd niet zo veel.
Als goed is die inderdaad gereserveerd voor mij, haha.

Thanks voor tip over service, denk dat dat wel het geval is (dat hij geserviced is) maar is zeker het navragen waard. Maar is het bijvoorbeeld okƩ om tijdens bezichtiging te vragen de afwijking te laten zien op de meter?

1 like

Wat is de prijs ervan?

1 like

Vertel ik je als je me adviseert wat ik er voor zou moeten geven :smirk:

1 like

Skip it. Doorsparen voor die van mij :+1: @Elon

6 likes

Staat 11850 :slight_smile:

11850 voor een exemplaar uit 2011 is toch wel erg duur hoor…wellicht heeft hij nog een service nodig. Al met al heb je een veel nieuwere voor hetzelfde geld…

1 like

De betere band in een betere staat, dichterbij ook. Heeft alleen wel heel grote push pins :upside_down_face: of lijkt dat op de foto zo?

image

Lijkt zo ja. Kan niet zeggen dat ie nooit is gepolijst maar kastpoten zijn nog erg dik.

@Siedo

2 likes

Zeker tenminste 2x te duur. 4k is immers een prima prijs voor de 16570.

Nieuwere exemplaren zijn er niet.

1 like

4k??

2 likes

:thinking: Lever er AUB eentje voor mij :hushed:

1 like

Zijn er nog veel verschillen tussen de 16570’s?
Ik zie ze regelmatig veel goedkoper aangeboden worden.

:grinning:

1 like

10 jaar terug lukte dat nog, met enig zoeken en zonder recente service…

2 likes

volgens mij is hem (koekoek) een koekkoeks klok op de kop gevallen,4k voor een 16570
zooo vermoeiend dat commentaar telkens,als je het niet KAN of WIL betalen laat andere mensen dan gewoon doen wat ze willen

6 likes

Niet op reageren joh koekoek zit je gewoon te stangen. 10 jaar geleden kostte dit horloge inderdaad 4k echter Koekoek heeft een paar jaar onder een steen geleefd waardoor hij denkt dat de huidige prijzen niet reĆ«el zijnšŸ˜‰

3 likes

Met de belastingmeevaller van mei volgend jaar (oversluiting-gerelateerd) zou dit haast ā€œtemptingā€ worden. Is oprecht de mooiste Rolex die ik zou willen. Maar nog steeds veel te veel geld voor wat je krijgt. :face_with_monocle: :man_shrugging:

Zeker als je bedenkt wat destijds list geweest moet zijn. :pensive:

1 like

8-9k voor een goed model is zeer realistisch

1 like

Als het horloge uit 2011 is dan zal het een van de laatste 16570 zijn. Het leuke is dat die zijn uitgerust met een (gewild) 3186 uurwerk. Het nadeel is echter datzelfde 3186 uurwerk. Dit uurwerk heeft een bekend probleem waarbij een onderdeel problemen kan geven. Dit wordt tijdens garantie kosteloos door de AD verholpen. Buiten garantie zit je echter vast aan een complete service. Is mij destijds met mijn exemplaar ook overkomen (en is vervolgens keurig door verkoper binnen zijn garantie opgelost).
Wel iets om rekening mee te houden dus.

Hier lees je er meer over:
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=588885

3 likes