Rolex explorer ii 16570 waterschade

Beste HF leden,

Ik kan misschien een Rolex explorer ii 16570 van een vriend overnemen met waterschade. Hoeveel zou het ongeveer kosten als je dit laat repareren bij een horloge maker. Op het internet had ik gelezen dat Rolex hier 3K+ voor rekent. De dail en de hands moeten zeker worden vervangen, ik niet of het uurwerkje word gerepareerd of dat er een ander donor uurwerk word geplaatst moet worden.

Bedankt voor de hulp

Gr Thomas

5 likes

Nou ik denk dat je dan alleen de kast overhoudt die nog te gebruiken is dus als je alles behalve kast moet vervangen kan je net zo goed een complete kopen 2ehands.

Rolex gaat alles vervangen dat in aanraking is geweest met water, dus dat is inderdaad heel erg prijzig. Als het zoet water was, kan een horlogemaker hem misschien nog repareren zonder dial en wijzers te vervangen, dat scheelt wat aan kosten. Ik zou hem persoonlijk laten liggen.

1 like

Een foto helpt

Ik zou gewoon een prijsopgave opvragen als je uitgaat van het ergste. Dus op basis van alles vervangen.
Daarop zou je de prijs kunnen baseren. Dan kan het later altijd gunstiger uitpakken.

De hamvraag, wat wil je vriend er voor hebben?

1 like

Op dit moment heb ik geen foto jammer genoeg. Ging gewoon van het ergste uit. Compleet nieuwe dail, hands en een gereviseerd uurwerk😅.

En hoe ziet hij er uit op dit moment…

Inderdaad heb je minstens foto’s nodig om hier iets zinvols over te kunnen zeggen. Waterschade, zoet of zout, volledig ondergelopen of alleen lekkage? Is er zichtbare corrosie op het uurwerk? Vragen vragen.

Jaa dat klopt, maar als ik hem voor 1000€ bv kan overnemen en het reviseren zou bijvoorbeeld rond 2000€ kosten. Dan zou het me in totaal 3000€ kosten voor een 16570 waarvan ik weet dat het uurwerk net een serivce heeft gehad. Prima deal. Maar ik ben nu aan het uitzoeken of zin heeft om hier aan te beginnen :slight_smile:

Geen idee zal wel een foto vragen. Maar ik ga gewoon van het ergste uit (alles aan de binnnenkant vervangen). Dan kan het altijd meevalen als ik mazel heb😂

Jaa goede vraag, ben ik nog niet met hem uit. Ik zou er max tussen de 1000€/1200€ voor overhebben. Want ik neem wel een gok en het is letterlijk alleen een behuizing met een bracelet de rest is waarschijnlijk totaal los.

Ligt er aan hoeveel het reviseren kost en hoeveel hij voor de klok wilt hebben.

Heeft hij al wel een bedrag genoemd dan? En wil je dit model heel graag? Of is het omdat hij hem aanbiedt?

1 like

En niet onbelangrijke informatie. Is het nog een tritium versie? Zo ja zou ik hem niet kopen omdat je een service plaat krijgt.

1 like

Jaa rond die prijs had hij in zijn gedachte. Zelf wil ik dit model tijdje :slight_smile:

Bedankt voor de tip, dat ik ga ik even uitzoeken.

Dan zou ik gewoon Rolex mailen met de vraag wat het gaat kosten :stuck_out_tongue: … Dan kan je kijken wat je mogelijk kan besparen. En of je dat er voor over hebt…

Ik zou zelf voor een ‘goede’ gaan, dan hoef je ook niet te wachten totdat alles gefixt is. Zit er trouwens B+P bij?

En hoe is trouwens de waterschade ontstaan?

Geen schade aan de kast zelf?

1 like