Ik sprak vandaag iemand (een werk relatie) die een zwarte explorer II droeg. Hij had hem in 2006 nieuw gekocht. Wat vinden we van deze Rolex. Ik vind hem wel wat hebben een beetje een buitenbeentje in de Rolex familie en daarom ook wel weer lekker eigenwijs.
Een linkje:
http://www.ewatchshow.com/view/watch/65_101408105317
Ik vind het horloge strak maar dat vind ik 99% van de rolex horloges.
Ik ben persoonlijk gek van felgekleurde accenten op een wijzerplaat (of gekleurde GMT-wijzers), dus ik vind deze bijzonder mooi! (tu)
Maar compleet “da bomb” vind ik de nieuwe Explorer II, die in de loop van de volgende maanden zou moeten uitkomen. Natuurlijk omwille van de oranje wijzer, die verwijst naar de vintage EXPII, oftewel de “Steve McQueen Orange Hand”.
http://www.pixhost.org/show/2528/8235017_rolex-explorer_ii_01-hd1.jpg][img]http://t1.pixhost.org/thumbs/2528/8235017_rolex-explorer_ii_01-hd1.jpg[/img
Prachtig toch!
C.
Sommigen noemen hem de meest ondergewaardeerde Rolex.
Ik vind de Exp II gewoon mooi en hij draagt ongeloofelijk lekker. De voorkeur gaat bij mij dan echter wel uit naar de variant met de witte ofwel ‘Polar’ wijzerplaat.
Groet,
Marc
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een explorer 2 met zwarte plaat. Draagt comfortabel en heeft een behoorlijk ‘eigen’ uitstraling. Top! Al is de SND de ultieme Rolex in mijn ogen…
leuke klok … ik zou als ik een explorer II zou kopen altijd een witte nemen, ik heb btw ook een aantal x op het punt gestaan
De witte is top. De zwarte vind ik ook mooi maar dan zou ik een SND nemen.
Draagcomfort is geweldig doordat hij relatief laag is. Krijgt ook zeer veel draagtijd.
Loep is poep
Nee hoor, ik vind em wel een stoere smoel hebben. Toch herkenbaar Rolex, maar ook eigen typische kenmerken.
Persoonlijk vindt ik de witte Explorer II de mooiste Rolex die er is. Denk dat dat komt omdat hij mooi geborsteld is en omdat je een horloge waar een mooie witte plaat goed bij staat zelden ziet. De versie met de zwarte wijzerplaat vindt ik wel leuk maar niet heel speciaal. Dan liever de Explorer I met zwarte plaat.
Doe mij de Explorer I maar! Die vind ik veel mooier.
Die twee zijn toch ook totaal niet te vergelijken…
Explorer I is ook mooi maar is inderdaad ook niet te vergelijken >X
De enige welke ik ooit terug zou willen kopen… een witte ExII (toch even wachten op de nieuwe…)
frenk Schreef:
De enige welke ik ooit terug zou willen kopen…
een witte ExII (toch even wachten op de nieuwe…)
Vergeet niet dat in het echt de verschillen tussen deze twee ‘enorm’ zullen zijn. Komt op de foto misschien niet uit maar als je ziet hoeveel forser de nieuwe sub is tov de oude dan zal de EX42 errug groot zijn. Niet alleen lijkt hij groter door de massievere lugs van alle nieuwe modellen maar hij is ook nog eens 2mm groter.
Heb de nieuwe in Basel gezien maar hij is toch wel errug mooi hoor.
Beter gelukt dan het nieuwe model sub naar mijn idee (tu)
Volgens mij is hij inderdaad top maar hij gaat niet om m’n pols passen. De huidig sub is de max en die is kleiner… not happy!
Na eens wat rondneuzen op het net is mijn conclusie ook dat het oude/huidige model Explorer II de mooiste is, met een witte wijzerplaat dan.
De Explorer I vind ook erg mooi maar toch net wat te klein.
Als ik een modernere Rolex zou kopen dan wordt het een zwarte Explorer II. Wit is ook fraai, maar ik heb het idee dat deze me niet staat/niet bij me past.
Een Sub heb ik liever vintage met plexi, de huidige vind ik toch iets te “koud”.