Rolex Explorer vraag

Hallo,

Heb nu al weer een tijdje een Breitling Chrono Superocean die mij zeer goed bevalt, maar er is toch weer een drang naar een Rolex. Nu heb ik daar een beetje een haat liefde verhouding mee. Ben nu aan het kijken naar een Explorer 2 16570.
Nu wordt er een aangeboden bij Metropolis Collection in Drachten, maar aan dit horloge zit een band van een submariner. Nu staat er bij de omschrijving dat dit destijds een optie was. Nu is mijn vraag weet iemand of dit inderdaad zo is en hoe de staat van het horloge is afgaande op de foto’s.
Al vast bedankt voor jullie bijdrage.

mvg. Hans

Hallo,

Gaat om dit horloge:

http://www.metropoliscollection.nl/horloges/rolex-explorer-2-16570.aspx

mvg. Hans

Ik weet niet precies alle in’s en out’s van die banden, maar persoonlijk zou het me niet kunnen schelen, de band is origineel Rolex en nog redelijk mooi. De verkoper ken ik en is een betrouwbare vent, mijn eerste Rolex heb ik bij hem gekocht, ook een Explorer II.

Ik vind het belangrijker dat ie voor die prijs zonder papieren komt… maakt 't geen koopje.

En op de foto lijkt de bovenste crownguard een stuk smaller dan de onderste. Kan vertekenen maar ik zou het toch eerst goed bekijken.

Band lijkt gewoon hetzelfde te zijn als mijn '99 explorer. Zie zo snel geen verschil.

In de tekst staat dat hij een divers extensie heeft en dat heeft de Explorer band zeker niet.

Geen papieren maakt het wel prijzig. Is deze niet iets:
http://www.horlogeforum.nl/t/tk-rolex-explorer-ii-16570/57154?source_topic_id=57229

Staat er niet 1 te koop hier? Of loop ik achter…

1 like

Klopt staat erbij. Alleen is mij niet duidelijk of deze nu op de foto zichtbaar is?
** edit ** verhip , nu zie ik het… Toch zichtbaar op de foto… En zit niet op mijn band.

Nu wordt er ook geschreven dat het bij latere uitvoeringen een standaard gegeven werd. Mijn explorer is uit '99 dus het zou kunnen ?
** edit ** niet dus…

Dit zou zeker iets voor mij zijn, zit alleen met mijn eigen Breitling die ik eerst kwijt moet.

mvg. Hans

Staat ook nog eentje zonder papieren op MP, als je hier geen bezwaar tegen hebt;

Verder heeft Filipucci nog diverse in de aanbieding., alleen weet ik niet of je na deze topic nog het aandurft :smile:

Persoonlijk zou ik voor de full set van @Helden gaan! :heart_eyes:

Hallo Heren,

Bedankt voor jullie reacties.
Wat het horloge van @Helden betreft, dat is zeker iets voor mij maar zoals eerder aangegeven zit ik ook nog met mijn eigen horloge en ik kan hier niet posten in het verkoop gedeelte en om het erbij te kopen kan bruintje op dit moment helaas niet trekken.

mvg. Hans

Gewoon een PB sturen.

Sowieso mag reageren op een verkooptopic niet.

Metropolis is een topadres, dat voorop.

Toch zou ik deze laten gaan door de band. De dunne, korte sluiting die op de explorers en gmt zit is ook een stuk platter dan deze sub sluiting. Dat platte draagt bij aan perfecte draagcomfort van de exp.

Ik twijfel er ook niet aan dat Metropolis een goed adres is, als ik kijk hoe de communicatie verloopt en het bod wat hij op mijn horloge doet alleen maar lof. Maar ik twijfel steeds meer of ik er wel goed aan doe om over te gaat tot aanschaf van dit horloge mede ook gezien de reacties.
In elk geval bedankt voor jullie bijdrage.

mvg. Hans

Ik elk geval zou ik nooit gaan voor een witte. Op het eerste gezicht erg mooi, maar verveelt al snel. Diverse malen geprobeerd ('s zomers), maar telkens niet voor lang.

Wel of geen papieren maakt 'm een paar honderd minder waard bij eventuele verkoop en wellicht ook iets moeilijker te verkopen.

Dat was precies mijn overweging om voor zwart te kiezen!

Aan de andere kant, smaken verschillen.

Smaken verschillen, persoonlijk vind ik 'm leuk voor erbij.

1 like

Ik bedoel maar…

http://rlx-sales.com/en/sales/offers/detail.php?id=u452t1448729868

Wat bedoel je maar?