Rolex fabriek in Biel

Beste horlogeliefhebber,

Afgelopen week was ik door Europa aan het touren. Na Bugatti’s bewonderd te hebben in Mulhouse reden binnendoor via Zwiterland richting Thonon-les-Bains waar het startpunt is van de grote Alpentour tot Menton. En wat ze je dan opeens van een afstandje op je afkomen? Een hypermoderne fabriek van Rolex in Biel. Ik heb begrepen dat ze hier de uurwerken maken voor alle Rolexen. Je ziet de machines vanaf de buitenkant door de glazen pui staan.

Indrukwekkend geheel en dat in een prachtig natuurlandschap! Hierbij een foto die ik jullie niet wil onthouden:

[URL=http://s356.photobucket.com/user/MotoSkooly/media/Rolex%20fabriek_zpshs8j0wxt.jpg.html][/URL]

10 likes

Leuk om zo dichtbij te zijn. Niet een paar plaatjes door de ramen kunnen schieten of even een kijkje binnen mogen nemen? Zou me gaaf lijken om een keer een rondleiding te krijgen… indrukwekkend groot complex trouwens… had ik niet verwacht voor de toch beperkte productie van uurwerkjes

Dit is alles wat jullie ooit van de binnenkant te zien zullen krijgen: http://www.hodinkee.com/blog/inside-rolex :wink:

1 like

En zelfs de foto’s in het Hodinkee artikel zijn niet zelfgemaakt maar door Rolex aangeleverd.

Klopt was indrukwekkend complex. Er werken volgens Rolex 2000 “highly skilled operators and watchmakers” en is pas in 2012 opgeleverd. Geen idee hoeveel uurwerken ze daar maken maar als ik ooit op Factery tour kan zal ik zeker tijd vrijmaken.

Zo ben ik een keer in de Toyota F1 fabriek geweest inclusief de windtunnel. Dat was ook echt indrukwekkend!

Gaaf he? 2 jaar geleden ben ik bij Omega naar binnen gelopen. Werd erg vriendelijk ontvangen. Het museum was zelfs gratis te bezoeken. Leuke rondleiding gehad… Ook op plekken waar je normaal niet mag komen. Mocht alleen geen foto’s maken, wat overigens begrijpelijk is.

1 like

Geinig, zou toch graag daar binnen een dagje rond willen kijken

1 like

Nice… En dat Omega museum wil ik ook nog wel eens bezoeken. Lijkt me wel interessant.

1 like

Dat is het ook @snoeike!

Je krijgt een iPod mee waarin van alles wordt verteld. Je loopt door de hele geschiedenis van Omega. Wauw!!

Dat museum is ook in Biel toch, vlak tegenover de fabriek van Omega?

Lijkt mij een goed plan, heb net een Vintage Omega Seamaster aangeschaft kunnen we samen gaan :yum::yum:

1 like

Klopt!! De straat oversteken :wink: