Ik heb interesse om een jonge Rolex uit 2015 van iemand over te nemen.
De set is compleet en afgestempeld bij S+C.
Alleen de factuur is er niet bij. Levert dit problemen op bij een eventueel beroep op garantie? Er zit nog 4 jaar fabrieksgarantie op namelijk. Het zou een aardige dealbreaker zijn als ik daar geen beroep op kan doen.
Nope, dat hoeft geen probleem te. Enige reden zou kunnen zijn dat hij als gestolen gesignaleerd staat… Dan kan erom gevraagd worden. Normaliter wordt er uitsluitend om een afgestempelde garantiekaart gevraagd met geldige aankoopdatum.
De Rolex garantie bij doorverkoop of grijze verkoop schijnt discutabel te zijn. Of eigenlijk schijnt deze gewoon keihard te vervallen bij doorverkoop of grijze verkoop. Is pas nog een heel topic over geschreven.
Geen idee of het in de praktijk ook (al) zo is… Geen ervaring mee. Normaal gesproken zou de factuur niet perse nodig zijn voor zover ik weet.
Naar mijn idee maakt de verkoper zich er gemakkelijk vanaf. Hij kan -of beter: had dit al moeten doen- vragen om een kopiefactuur bij S&C. Aangezien deze topklokken goed geregistreerd worden, moet dat geen enkel probleem zijn.
Ik heb regelmatig jonge rolexen verkocht zonder factuur. Gewoon geen zin dat mijn persoonlijke gegevens rond gaan zwerven
Volgens mij liggen er nog wat thuis
Ik snap het, ik streep m’n gegevens door en geef vervolgens de factuur erbij.
Maar als jij mij de factuur kan laten zien als ik een horloge van je koop, zou ik daar ook mee akkoord gaan en hoef ik de factuur er niet bij.
Echter als iemand helemaal geen factuur meer voorhanden heeft van een relatief duur horloge en eerste eigenaar is, vind ik dat wat vreemd. Alleen al voor de verzekering zou je de originele factuur bewaren lijkt me.
Ik heb wel ervaring met die garantie en het is gewoon een pasje laten zien met juiste aankoopdatum en stempel. Dan kan je niks gebeuren. Ook dat verhaal van dat filmpje betwijfel ik ten zeerste. Onuitvoerbaar! @Crownguard heeft daar al iets over gezegd in het bovengenoemde topic. Kort samengevat: “Onzin”
Ik moet zeggen dat ik me dat best kan voorstellen hoor, ik zou niet meer weten waar de facturen van bepaalde van mijn horloges liggen. niet iedereen is even georganiseerd in het leven