Rolex GMT-II BLNR met Jubileum band?

Begin dit jaar een Rolex GMT-II BLNR gekocht en ben zeer tevreden met 'de Batman’
De nauwkeurigheid van het horloge is plus 5 seconden in 4 maanden! (Referentie Sony radio gestuurde klok). Voor een mechanisch uurwerk onvoorstelbaar nauwkeurig.
Verder is het een mooie ingetogen Rolex die niet meteen opzichtig opvalt, wat uiteraard voor iemand anders weer een nadeel kan zijn.
Er is één onderdeel wat wel opvalt in negatieve zin en dat is het hoogglans gepolijste middendeel van de horlogeband. Bij normaal gebruik zit het binnen no-time vol met kleine krasjes, vooral de onderkant van de sluiting en band. Bij de Jubilee band heb je daar vrijwel geen last van.
Mijn vraag is of het mogelijk is om een originele Rolex Jubilee bracelet te monteren op mijn 2018 GMT-II BLNR?

1 like

Ja dat kan, maar ik zou het doen omdat je hem zo mooier vindt, niet vanwege krasjes. Als je toch een band ernaast gaat kopen, waarom trouwens niet gewoon nog een oyster erbij? Dan kan je er een als nieuw houden als je dat zo belangrijk vindt.

1 like

Ha Diverman,
Dank voor je snelle atwoord, nieuw houden is niet zo zeer het issue, het stoort me alleen een beetje omdat de ‘oude’ geborstelde band er bij normaal gebruik er na 14 jaar gebruik nog geen last van heeft.
Daarnaast is de jubilee band inderdaad een mooie band. Wat zou een aangewezen adres kunnen zijn om naast de gangbare Rolex dealers de band aan te vragen?
Groeten

Mooi, doen (wel oyster houden)
Vwb

Daar denken de meesten anders over…

Praktisch elke Rolex AD kan deze bestellen voor u. Bij Orye Hasselt bvb duurt het 2 weken eer je hem hebt en kost daar 1450€.
Je kan ook eens je licht opsteken bij de gekende grijze dealers (bvb @crownguard). dacht dat zij hem ,voor iets minder dan list kunnen leveren.

Succes ermee!


Foto’s van het net.
De super jubilee band (20mm)van de 36mm datejust past er op, volgens mij zijn er 2 typenummers die passen.
Groet
Martin

6 likes

Een gewone AD gaat de band niet aan je leveren.

Kan zijn, maar ik heb hem zelf, irl valt ie minder op dan ie denkt. Eigenlijk net zoals sub zo’n beetje.

Kwestie van vragen: Mailtje gestuurd en antwoord gekregen: 2 weken wachttijd en leverbaar voor 1450€.
Neen heb je, ja kan je krijgen. Bij een neen, gewoon vragen aan andere AD is mijn advies…

1 like

2 likes

Ramòn had er 1. Maar dit is dus het model dat past.

In dat geval zou je ook de centre links kunnen laten borstelen. In vergelijking met een nieuwe band een koopje!

EDIT: er zit minimaal een eigenaar op het forum die dit heeft laten doen. Misschien kan hij je verder helpen.

1 like

Ok, ik heb gemaild. Daarna werd ik gebeld dat dat niet kon.

1 like

Communicatie verschilt van AD tot AD. Zelfde met bvb wachtlijsten: ene AD weigert kandidaten voor zeer bevraagde modellen; andere AD zet u op de lijst.
Bij neen gewoon even verder vragen aan andere AD.

Dit is toch eigenlijk vreemd hè?

Inderdaad… Maar wel realiteit. Gewoon even verder proberen

Jawel hoor. Bij S&C en Gassan bijvoorbeeld wel, zelf ervaring mee.

2 likes

Prachtig deze combi. Heb hem zelf ook eens mogen passen.


:smiley::+1:

5 likes

Yep, vooral doen!!

6 likes

Ik had er net een nieuw horloge gekocht. Een dag later mailde ik voor de band. Maar ging niet. Was een van de twee die jij daar noemt.

My two cents?

Deze endlinks zijn te kort. Sluiten niet mooi aan op de lugs.

Combi jubilee - BLNR trouwens wel verrassend fraai… :yum:

1 like