Rolex GMT master 16710/16700 zwart/pepsi/coke

Randje vintage waarschijnlijk, maar dacht dat het wel een icoon is, dus heb hier het bericht geplaatst.

Mijn vraag is simpel.
De GMT master is gelever met zwarte, pepsi en coke lunette. Kan adhv het serienummer achtergehaald worden wat de originele inlay van de bezel was?

Met andere woorden, als ik een GMT master met pepsi lunette koop, is het dan te achterhalen of deze zo origineel uit de fabriek is gekomen.

Dit weet @Robert wel denk ik.

Of anders Ramon @Crownguard of Danny @LocalTime wellicht…

1 like

Of @Cobretti

4 likes

Volgens mij is dit niet te achterhalen, referentie 1675 is geleverd met Pepsi en zwarte insert, die zijn wel te controleren of ze origineel zijn. Maar vanaf referentie 16700 kwam volgens mij de Coke insert erbij, en je kan niet aan een serie nummer of referentie nummer zien welke insert erop zat.

4 likes

Alleen bij sommige papieren die bij het horloge zitten staat het erop vermeld.
Met name USA modellen.
Inlays zijn zo makkelijk te wisselen dus niet zo interessant om te weten voor de waarde bijv

2 likes

De levende legende?

1 like

Thanks guys, mochten jullie er 1 tegenkomen…(in pepsi)

1 like

16700 is alleen met pepsi of zwart geleverd

16760 alleen met coke

16710 is met alle drie de varianten geleverd

6 likes

Zie bovenšŸ˜Ž

http://www.metropoliscollection.nl/watch-collection/rolex-gmtmaster-16710-.aspx

De band hoort bij de GMT toch gepolijst te zijn in het midden. Deze heeft een geborstelde finish :roll_eyes:

De 167xx refs hebben allemaal een geborstelde oyster band, jubilee was optioneel bij de 16700 en ik dacht ook bij de 16710.

Gepolijste center links is alleen bij de moderne GMTs van toepassing.

1 like

Wees blij. Hoort zo!

1 like

Oef…:dizzy_face:

2 likes

Ben geen expert he :rofl:
:+1: leer echt enkele dag bij, fatastic! :grinning:

No shit.

1 like

vinden jullie die lug aan de rechter onderkant niet erg smal? Pinnetje steekt ook bijna uit…
http://www.metropoliscollection.nl/watch-collection/rolex-gmtmaster-16710-.aspx
zie ook de laatste foto