Rolex GMT-Master 1675 Gilt PCG

Een absolute grail die je niet vaak gaat zien (en zeker niet voor deze prijs😉). Hierbij wil ik mijn Rolex GMT 1675 te koop aanbieden.

Dit horloge heeft een fantastische gilt (type C) wijzerplaat, met matchende wijzers, die nagenoeg in perfect staat verkeert. In tegenstelling tot veel andere exemplaren die dof zijn geworden, schittert deze wijzerplaat nog prachtig.

De zeldzame “pointed crown guard” kast is professioneel opgemaakt zodat hij de wijzerplaat en de inlay matcht. De red back inlay is een bijna NOS exemplaar uit de jaren 60 met dikke font.

Verder komt het horloge op een matchende jubilee band. Deze heeft wat rek maar match wel het jaartal van het horloge, namelijk 1963 en heeft de volle lengte.

Het uurwerk is recentelijk op de timegrapher getest en loopt keurig met een afwijking van slechts +7 seconden per dag en een amplitude van 285, zeer netjes voor een uurwerk van 62 jaar oud.

Er kunnen links of rechts nog wat stofjes zitten maar ik heb geprobeerd de staat van het horloge zo goed mogelijk weer te geven.

Mochten er nog vragen bestaan dan beantwoord ik deze graag. Bezichtiging is mogelijk in de openbare ruimte of ik moet je goed kennen.

Inruil is mogelijk. Denk dan aan Rolex, AP, PP en vintage Tudor of Heuer. Specifieke modellen als een Day-Date, Royal Oak of Calatrava maken altijd goede kans maar ik sta er vrij open in als het bevalt.

Merk en model: Rolex GMT-Master 1675
Diameter: 40 mm
Leeftijd: 1963
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): januari 2025
Factuur en/of certificaat: watch only
Originele doos en/of eventuele accessoires: idem
Verzendkosten of afgehaald: persoonlijke afhaling onder het genot van een bakje koffie of biertje
Conditie (krassen, werking etc): -
Soort uurwerk en kaliber: 1560
Vraagprijs: €21.950

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

20 likes