Een beetje vent woont in een huis van 7 digits natuurlijk.
Jasper is hard op weg om de “Zlatan” van horlogeland te worden.
Sommige mensen misstaat arrogantie niet. Ik blijf zijn filmpjes wel geinig vinden.
Ja, nu je het zegt. Zelfs het kapsel vertoont overeenkomsten.
Pretty sure dat deze nooit gemaakt is. Als die wel gemaakt is dan is het in ieder geval niet degene die momenteel bekend zijn, zoals afgebeeld in Mondani boek en artikel op Hodinkee. Heb die gezien en onderzocht en durf er geld op te zetten dat die platen niet kloppen…
For sure, maar alleen als zijn vrouw een dikke baan heeft
Leuk stukje, door dit soort opgedane kennis zitten m’n kameraden me altijd schaapachtig aan te kijken zodra het om horloges gaat
Interessant artikel.
Geeft het radium nog steeds zijn licht af?
Zeker! En radioactiviteit…
Geiger counter gaat crazy in de buurt van zo’n kreng
Hele mooie GMT, vooral door die bezel.
Alleen dat rooie wijzertje, das jammer, die had een ander kleurtje moeten hebben.
Fixed that for you.
Living on the edge dus, met zo’n ouwe Rollie.
AHAHAHA top! Wat moet ik zonder jou?
Nog een baan nodig?
Ken je het verhaal van The Radioactive Boyscout? Die haalde het Radium voor z’n home made kernreactor van een oude klok
Beetje een minor fail, de joke was nog sterker geweest als je “kreng” even naar bitch had vertaald .
Mooi artikel Jasper!
En voor de Belgen hier op het forum, bakeliet is uitgevonden door de naar Amerika uitgeweken Belg, Leo Baekeland. Deze studeerde af in Gent in 1884 en immigreerde in 1891 naar Amerika alwaar hij in 1909 bakeliet uitvond.
Denk het wel. Er is zelfs een kans dat je subsidie krijgt als werkgever van @anon50762135EV.
Wat een tegek verhaal, en wat een tegek horloge ook weer zeg. Dezelfde als die wo ll veteran Rolex appraisal volgens mij. Reeds vaak voorbijgekomen youtubefilmpje.
Je passie knalt er vanaf, geweldig dat je van je passie je werk gemaakt hebt!
Precies dit. Ik zou graag iemand zijn die daadwerkelijk een GMT functie nodig heeft
De keuze voor bakeliet heb ik nooit begrepen. Ja, het is erg mooi, maar ze moeten destijds toch ook geweten heb dat het helemaal kut zeer broos materiaal was?
Leuk verhaal weer @AmsterdamVintageWatches Jasper,
Het was mij bekend dat de kleuren rood-blauw van PanAm komen. Maar waarom is deze dan naar die vieze cola vernoemd? Liever de GMT PanAm dan de GMT Kindercola.
En hoe gevaarlijk is de radioactiviteit nog van een bezel? 1 dag dragen en stralingsziekte of 500 jaar dragen is stralingsziekte?
Stralingsziekte zal wel meevallen. Hooguit een tumortje in je pols en daar Kun je weer een positieve draai aan geven: dan Kun je horloges met een grotere diameter gaan dragen.
Invicta’s?