Rolex GMT-Master 6542 "Bakelite Beauty"

Of een mooie Diesel

Dit moet ik vlaggen :wink:

3 likes

Ik vind Pepsi wel lekker.

Niet heel erg gevaarlijk, maar als je hem 5 jaar dagelijks draagt groeit er geen haar meer op je pols denk ik.

1 like

Mooi verhaal en info! :raised_hands::beers:

1 like

Het is bekend dat jij een ‘andere’ smaak hebt :joy:

5 likes

Bedankt voor dit informatieve stuk! Ben ook wel gefascineerd door alle verschillende kleurencombinaties die in de loop der tijd de revue zijn gepasseerd. Is daar nog iets interessants over te vertellen?

1 like

Voor staal:
6542 - rood blauw
1675 - rood blauw, zwart discutabel: blueberry & copper
(Heb zelf ook paarse en groene bezel gehad maar denk ik zwarte door chemisch/ hitte aantasting verkleurd
16750 - rood blauw en zwart
16760 - rood zwart
16700 - rood blauw, rood zwart, zwart
16710 - rood blauw, rood zwart, zwart
Dan blauw zwart bijdie batman

4 likes

Wederom dank voor het delen van kennis en informatie :+1:!

:point_up_2:

Mag het ook per e-meeuw :wink:

4 likes

Hier kan ik het hele weekend weer over nadenken :sunglasses::nerd_face::innocent:

1 like

Tnx, mooie opsomming. Ik heb mezelf wijs gemaakt dat Rolex ooit met een Coke-versie is gekomen naar aanleiding van de bijnaam van het origineel. Maar dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn.

1 like

Onlangs benaderde een klant van mijn vader mij, die had een Rolex 6542 en wist zich geen raad. Ik had nooit eerder van deze GMT gehoord, Google deed me achter over vallen. Ik heb me ingelezen en werd een beetje fan van deze Rolex.

Uiteindelijk bleek zijn 6542 bijna alles te hebben vervangen met service onderdelen en de insert was geen bakeliet. Geen hoofdprijs, wel een tevreden Rolex drager. Nog bedankt, Jasper (onder andere).

2 likes

Jasper, bedankt voor het delen van dit stuk geschiedenis. Interessant om het in jouw duidelijke taal te lezen.

2 likes

Dank Jasper!

1 like

Geweldig Jasper, Bedankt :+1:

1 like

Jasper kan je deze verhalen niet eens bundelen?! Veel gaver dan die boeken met feitelijke informatie!

1 like

@AmsterdamVintageWatches waarom is het nu de GMT Pepsi geworden en niet de GMT PanAm?

1 like

Heerlijk om te lezen, goede info, dank voor het delen van jouw kennis, hulde!

1 like

dankjewel Jasper!

Dit vind ik het mooiste horloge ooit, zeker die prachtige versie die jij afgelopen jaar verkocht hebt.

Met name de kleuren van de bezel, zo gaaf! Dat diep donkere in combinatie met het gele patina van plots en wijzers. Wow!!!

Helaas ook ondraagbaar voor mij door de fragiele bezel en de enorme kostbaarheid…

1 like

Leuk om dit stukje even te lezen!:pray:t2::+1:

1 like

Leuk zo’n topic met inhoud! :+1:t2:

Maar niet te wild op feestjes, anders springt je 30k bezel in stukken :yum:

Het is een geweldig horloge, maar het is van tool watch, naar kostbare horlogedoos-vulling gedegradeerd. :zipper_mouth_face:

1 like