Rolex GMT Master II Meteorite, wat vinden we ervan?

Je komt er zo te zien zo vaak dat je dat ding op je nek begint te verwarren met de P.C. Hooftstraat?!:crazy_face: #geintjenatuurlijk

On-topic: die dial is toch veel te duur joh. 8k. man man. Dan kun je nog beter de gmt met meteoriet (bij de AD) kopen en je rootbeer erop inruilen. Dan ben je er al bijna.

Haha
Ik zie dat jij ook niet op een paar k kijkt
Rootbeer 14k dail 8.5k

Ik weet niet wat jij bijna vindt Maar heb nog verschil van 13k

1 like

Het is een daily dial

1 like

Mensen geven ook zo maar 6k aan een vakantie uit
2 weken en klaar
Hier heb je langer plezier van. Is maar het wat je wil. Ik ga erop mijn vakantie even over na denken

3 likes

Hier een Patek wijzertje onder de macro. Op een klok van 60 k.

Is deze Patek dan ook een middenklassertje Alphons?

Alle merken hebben dit.

4 likes

Het gevoel dat je een GMT Pepsi Meteoriet EN een green-dial wit-gouden DayDate bezit moet dan het resterende bedrag compenseren inderdaad🤗

Over een ander zijn portemonnee lullen is wel heel makkelijk natuurlijk. Snap ik. Ik vind die dial gewoon zo duur. Kan er met m’n (vleesch-)pet niet bij.

Wel mooi zo’n patek

Zo’n losse wijzerplaat kopen kan, maar ik denk dat het bij verkoop ( die er naw ook gewoon gaat komen ) je er flink (heel flink) op afschrijft. Want het voegt vaak niet veel toe .

Of die rootbeer eruit . Die blijft niet. en dan die mooie zwarte met baguettes erbij
Blijft er nog wat over voor wat anders

Zeer teleurstellend. Je koopt zoiets duurs en dan moet je dit goed vinden? Middenklassertje was om te plagen. Ik vond het verder een mooi horloge.

Tsja. Kunt ook zeggen het is handwerk. Een schilderij bestaat ook niet uit alleen maar rechte lijnen. Dat Rolex dit machinaal niet op orde krijgt is een veel groter probleem.

En Patek ook.

Niet enkel Rolex.

Toolhorloges van goud slaan naar mijn niet zo bescheiden mening als een lul op een drumstel. Witgoud is inferieur aan staal voor de meeste toepassingen, het is nodeloos duur, zwaar en het is nog zachter ook. Als je dan PCL ziet in dat materiaal moet ik helemaal huul’n.

Tel daarbij op de lelijke dial, en je hebt een totaal ongeslaagd product. Ik zou 'm voor list kopen om 'm zo snel mogelijk de deur uit te bonjouren.

Van de winst kocht ik een Moser & Cie. Altijd leuk.

:point_up_2:

:point_up:

Op een horloge waar je 35K list voor aftikt een totaal onacceptabele houding. Even een vergelijk met een niet nader bekend merk:


Tiende van de prijs. Ik heb namelijk geen microscoop maar wel een macrolens. Die ik vaak gebruik.

Vandaar: Flipperen die meuk en een Moser kopen. Als die ook nog rommelig is onder macro (wat ik echt niet verwacht) verkopen en een GS halen, en 10.000 van m’n hypotheek af. Hopla. :ok_hand:

2 likes

De gele gloed van witgoud is anders prachtig en juist door het extra gewicht voelt het horloge veel luxer aan. Witgoud van Rolex verandert ook niet van kleur. De blauwe wijzerplaat variant van de 126719blro is ook mooi trouwens.

1 like

Voor een dresshorloge op leder kan ik daar in mee gaan. Maar voor toolhorloges geldt in mijn wereld hoe lichter en krasbestendiger hoe beter.

Kortom: Supertitanium, Ubootstaal, Diashield coating, ice hardening en al dat soort fratsen is wat ik op een GMT sporthorloge wil zien.

Ook zie ik niet op die plaat staan hoe WR het is, maar 150m mag toch wel het minste zijn voor dat ding. :slight_smile:

We hadden al vastgesteld dat ik puriteins was. Sorry. :pray:

3 likes

Ondertussen, buiten bij Rolex…

Kijk jongens daar komt weer een meteoriet!
Klaas!! pak het vangnet!

Ik geloof er geen meteoriet van.

4 likes

Nou dat mag je met recht prediken ja.

Dat is wel heel selectief. Witgoud is natuurlijk niet inferieur aan staal. Tenzij je een bankschroef aan het maken bent. Het gewicht van edelmetaal vind ik juist een toegevoegde waarde. Dat hele geneuzel van bijvoorbeeld titanium, en ‘ik heb niet eens door dat ik een horloge draag’ is aan mij niet besteed.

Mijn iets wat sarcastische opmerking uit zijn verband gerukt, derhalve bepaal ik zelf wel wat voor houding ten opzichte van een horloge ik aanneem.

Mijn niet zo bescheiden mening is dat Grand Seiko, ondanks onmiskenbaar goed afgewerkt, vooral oersaai is, en veel te steriel. Ik heb juist Grand Seiko tot tweemaal toe geflipperd en die komt er ook niet meer in. Uitstekend merk maar het doet het niet persee voor iedereen zoals jij roeptoetert.

Tja…

Dat is sowieso waar maar is ook een iets andere cathegorie dan Rolex. Met andere woorden, je hebt ellenlange boomgaarden appels met peren vergeleken en daarbij je ongezouten mening gegeven alsof het de gedrukte waarheid betreft. Why would you do that :blush:

P.s. ik ben GEEN Rolex fanboy, pinky promise

1 like

Ik vind M&C ook erg mooi/leuk.
Echter, juist in die categorie vind ik het een vrij duur horloge. Met name qua afwerking doet het toch wel onder voor de andere gevestigde merken. Dus als het gaat om afwerking zou dat niet direct mijn keuze zijn in die categorie.

Verder vind ik de meteorite niet mooi, maar heb dat met al die wijzerplaten. Gewoon niet aan mij besteed en vind het al helemaal niet thuis horen op een dergelijk sporthorloge.

1 like

Eerlijk gezegd fascineert mij dit horloge al langere tijd. Het doet me herinneren aan de albino GMT 6542, maar ik mis bij de meteorite toch wel de patina: dit geeft de wijzerplaat een warmere uitstraling. Het warme gevoel ontbreekt voor mij bij de 126719blro meteorite en op veel foto’s (vooral chrono24) komt het allemaal wat flets over. Maarja schijn bedriegt waarschijnlijk. Buiten om je pols is het vast een knaller om van te watertanden! :slight_smile:

Dat horloge is een bankschroef. Een toolwatch. Dus heb ik 'm het liefst in staal met zwarte of tropic dial en een Pepsi bezel. Voor minder dan een derde van het geld list.

Uiteraard: Mileage may vary. Jouw smaak is de mijne niet.

Hee, ik heb nooit gezegd dat je dat niet bepaalt. In mijn wereld zijn dat soort vlekken echter totaal onacceptabel. Punt. 35K is de prijs van een auto. Op dat prijspunt mag je steriele perfectie verwachten van een merk als Rolex omdat zij nu eenmaal één van de hoogste mechanisatiegraden in de industrie hebben.

Dat begrijp ik. Die lijnen en platen zijn niet ieders kop thee. En gelukkig maar. Het zou hier doodsaai zijn als we allemaal dezelfde foto’s maakten en het roerend eens waren. :slight_smile:

In de context van deze 35K witgouden versie. Voor een stalen pepsi GMT II haal ik de neus niet op. Die zou ik toch eerst eens een half jaartje bepotelen als die op m’n pad kwam.

Dat klopt ook. Maar ja, stijltje. Maar wat zou jij in die categorie nemen als het geen Moser was voor 14K, een sportieve verfijnde dresser, even geen JLC? @tompj’s keuze is natuurlijk bekend en prachtig, al heb ik geen idee van budget, maar ik zie je voorstellen graag tegemoet als iemand die een zekere smaak heeft. :slight_smile:

1 like