Rolex GMT Master II Meteorite, wat vinden we ervan?

Als het om afwerking gaat (daar ging het over) dan sowieso geen JLC, die zijn mechanisch afgewerkt en de helft van het bedrag dat je noemt,… wederom niks mis mee en wat mij betreft de mooiste van die lijn.
Denk dan aan de ‘gevestigde orde’ met elk zijn eigen manier van afwerken zoals Vacheron, Patek en ALS.

1 like

Hij is bijzonder. Heb hem ook op de pols gehad bij de AD. Maar ik vind de meteorite Speedy vele malen mooier qua uiterlijk moet ik eerlijk toegeven. Helaas heb ik geen van beide…

Das een prima reactie :+1:

1 like

Ik wil me er niet mee bemoeien, maar naast zo’n prachtige Moser, vind ik dit (merk) ultiem:

Helaas wel een beetje duurder dan het bedrag dat je noemt :tired_face:

En voor veel minder pegels in een hele hoge klasse spelen…je weet het al…

5 likes

Dit is indd echt onacceptabel…bizar
Had dit niet verwacht

3 likes

In dat kader, ook heel mooi tweedehands te vinden, zie ik.

image

Die gasten maken echt leuke horloges.

2 likes

Vind dit helemaal niks.
Sorry hoor.

Wat willen ze met dit ding zeggen?
We zijn geen Cartier maar we doen het lekker toch.
Kansloos!

Doe mij maar een creamcracker met parmesan en een halve liter
rode port…en, hopjesvla als knetterende afsluiter…

Zo iets :grin:

Grappig. Ik zou het van een kilometer afstand nog niet voor een cartier aanzien.

Of het je smaak is of niet, je kunt voor 35K-45K een stalen GMT Master II scoren en dan nog een stuk of vijf horloges in een hele fatsoenlijke prijsklasse. Die meteorieten dial is gewoon gekkigheid.

Ik vraag me dus ook af wie dat soort versies van horloges koopt, om het naar de vraag van TS toe te trekken.

3 likes

Nieuwe bril? :thinking:

Zeg dat wel want ik heb een beetje verstand van meteorieten.

De meesten die gevonden zijn bestaan uit heel bros gruis.

Er zijn ook enkele metaal-meteorieten gevonden.
Echter is de samenstelling hier van dermate grillig,
inconsistent en instabiel dat er geen wijzerplaat van kan worden gemaakt.
Dat kan iedere metallurg bevestigen.

Hoog uit hebben ze een flinterdun plakje op een metalen ondergrond
geplakt.
Ja dames en heren, geplakt.

Brrrrrrr…

Kortom dit horloge heurt dus eigenlijk thuis in de eerste de beste souvenirwinkel.

Yo, Hey man, I got a meteor in my watch man!

SAY WHAAAT?!!

1 like

Dat zou ik zomaar kunnen zijn. Ikke vindt het mooi. Heb er eens een tijdje live naar zitten kijken
Maar 8.5k mooi tja
Waarom niet

Van de 100 lukken er maar 3 is mij verteld
Maar ze kunnen natuurlijk ook maar wat lullen. Denk namelijk niet dat zij die info zomaar van rolex krijgen

1 like

Het meeste metaal op deze aardbol is afkomstig van meteoren of meteorieten. Er is weinig bijzonders aan een meteoriet.

Nee, niet die Parmigiani Fleurier, maar die Rolex GMT van 35-45K. :slight_smile:

F#ck ik had die meteoriet plaat van de DD nog in mijn hooft. Maar voor 8.5k krijg je er dan wel de baguettes bij :joy:
En gratis plaatsen
Dus dan gaat het nog iets

Echt? Nee, deze reactie is niet echt…
Mag ik vragen naar uw opleidingsniveau, ach laat ook maar…

Toch is een horloge met een slice meteoriet er in meer Spacewatch dan alle andere Spacewatches, uitgezonderd de exemplaren die ècht mee omhoog zijn geweest…

Serieus? 8.5K voor een wijzerplaat?

Dat mag. Maar mag ik on topic vragen waarom die uitspraak je zo vreemd voorkomt?

De aarde is zo’n vier en een half miljard jaar geleden ontstaan door het samenklonteren van massa wat uiteindelijk via een proto-planeet in een planeet resulteerde.

Die massa, oftewel de stof en puinwolk die de zon omgaf, bestond uit meteoren en meteorieten. Door de loop van de 4.5 miljard jaar die volgden zijn er ook nog genoeg brokken steen en erts ingeslagen op de wereld. Daarom zie je bepaalde mineralen en ertsen in hogere concentraties op een bepaalde tijdlaag ontstaan.

Nu weet ik niet wat jouw opleidingsniveau is, maar ik snap de vraag niet. Ook snap ik niet waarom je me naar m’n scholing vraagt. Ik bedoel, dit lijkt me toch vrij elementaire geschiedkunde. :slight_smile: See what I did there?

1 like

Ooh, eigenlijk is heel de aarde een hele grote meteoriet, of eigenlijk meteoor,…

1 like

Wat heeft dat met mijn uitspraak te maken, lieve schat?

Waar bestaat de meteoriet in casu uit? Want besef dat de classificatie “meteoriet” alles kan zijn van een ronddobberend stofje tot een vrij grote klomp steen. Alles wat je in de Kuiper-gordel zo kunt vinden, zeg maar. :slight_smile:

Dat iets “van een meteoriet” afkomt kan betekenen dat het gewoon een willekeurig element, mineraal of metaal is.

De definitie van een planeet is een andere, maar daar heb je een filosofisch gezien interessant punt.

1 like

Wat heeft de samenstelling ermee te maken? Jullie hebben het toch over de herkomst?

Maar de stelling ’ het meeste metaal op aarde is afkomstig van meteorieten…"
Mijn dag is weer goed en het is nog geen half 9 !

On-topic: ik blijf het toch wel een hele fraaie plaat vinden. Maar die prijs… zouden deze even tijdloos zijn als de ‘eenvoudige’ wijzerplaten?