Rolex GMT Master II Meteorite, wat vinden we ervan?

We zijn állemaal meteoriet !!! :joy::joy::joy:

Ja. En de herkomst van de aarde is dat een enorme stofwolk van meteorieten en meteoren zo’n 4.5 miljard jaar samenklonterden tot een planeet.

Daarom is, by proxy, alles wat mineraal en metaal is op deze wereld afkomstig van meteorieten.

Mein Darwin im Himmel!

1 like

Zitten ook baguettes van diamant op !!!
Nog te duur dan ?

2 likes

Daarom.

Tja… Ook nog even aan het idee van de baguettes wennen denk ik. Moet 'm denk ik niet live zien… Dan verkocht.

1 like

Inderdaad verkocht

Een diamant is een klomp koolstof waar verder weinig anders mee is gebeurd dan druk en hitte.

Die zijn nog veel minder interessant. Van alle mineralen die we uit het heelal hier op aarde sammen hebben geklonterd is de diamant wel de meest oninteressante (behalve voor industrie: Het is lekker hard).

Kortom: “Meteoriet” dial met diamantjes is laaienlichterij met twee van de meest in het heelal voorkomende vormen van materie.

Gaap.

1 like

Plasic is wel heel bijzonder op deze manier…

1 like

Ik word hier steeds slimmer op het forum
Mooi man
Ik vind dit wel interessant

Plastic is ook bijzonder. In z’n oervorm gaat het om levende wezens die tot een energierijke pulp verworden zijn, waarbij de mens zo’n 3,5 miljoen jaar na moest denken voor

  • de pulp gevonden was
  • de eigenschappen in kaart waren
  • er een fles van gemaakt kon worden, laat staan een 3D geprint wapen. :slight_smile:

Plastic is vanuit het perspectief van de wetenschapsgeschiedenis veel interessanter dan een diamant. Daarom is plexi ook sexy.

4 likes

Stuur dit naar rolex. Mischien zien ze dan in dat de wijzerplaat te duur is geprijst. Krijg ik hem vast voor de helft

2 likes

Hahahaha… Laat me weten of dat lukt! :+1: Ik schrijf graag nog een stukje over hoe robijnen kutspul zijn omdat het aluminium oxide is wat verontreinigd is met chromium. Wellicht dat je ook korting krijgt voor een horloge voor moeders de vrouw. :wink:

Dat is al te laat
Vorige week een hele mooie bij ramon gekocht

Graag

1 like

Mooie DJ man. Mooi van kleur en zo. Ik zou daar heel erg geen andere dial in zetten, trouwens. :slight_smile:

Bij deze zeker niet
Maar het ging mij om deze dial

In mijn groene DD te laten zetten

Alhoewel ik de zwarte met die baguettes ook steeds mooier vind

Een groene DD. Groen! Met Romeinse cijfers. Die is bijna net zo cool als die Roze DJ van @Klokkengek, en dat vind ik één van de tofste rollies op het forum.

Ik zou je voor zot verklaren als je die ging modden met een dial die er uit ziet alsof Floyd Mayweather los is gegaan op een Seiko Presage frosted cocktail time.

Een plaat die ik van Seiko ook niet uit kan staan, trouwens. Linen OK, maar chaotischer moet het niet worden.

2 likes

:joy::joy:
Je heb overal gekke voor he

1 like

Maar live ziet het er echt fantastisch uit

4 likes

Blijf het toch apart vinden dat je een meteoor die anno nu onze dampkring binnenkomt na een flinke ruimtereis gelijkstelt aan het materiaal waarmee x miljard jaar geleden planeten gevormd zijn…
Een meteoor die vandaag binnen komt zeilen is natuurlijk een miljard maal zeldzamer dan welk aards materiaal dan ook.

Heb zelf een aantal meteorieten, waaronder een stuk CV3.2 / Allende, Mexico 08 02 1969, met elementen die op aarde niet voorkomen zoals Panguite en niet op aarde bekende aminozuren…
Over schaars en bijzonder gesproken.

Jouw logica volgend is elk horloge een Spacewatch en zijn we allemaal astronauten, maar goed, ieder het zijne…

2 likes

image

2 likes