Rolex GMT Master II Meteorite, wat vinden we ervan?

Laat de Speedy maar zitten… :wink:

Zo, dat is een mooi plakje, ik zeg cirkelzaag erbij en wijzerplaatjes van maken. Heb je er maar een paar van nodig om zo een bijzondere GMT te kunnen bekostigen.

1 like

Sja. Alle materie is even oud. Dat is de gangbare leer. Oftewel zo’n 13,5 miljard jaar. Waar in het universum het zich bevindt en wat de doorgelopen transformaties zijn is niet zo heel spannend.

Vanuit jouw standpunt als boer met een schep bij een adertje erts in de buurt wel. Maar globaal gezien is er schaarste. Zodanige schaarste dat er onderzoek wordt gedaan naar het bouwen van mijnen op asteroiden.

Want materie in het universum is veel, veel minder schaars dan dat kleine hoopje hier op aarde.

Schaars en bijzonder op aarde. :slight_smile:

Ik denk dat het veel beter zou zijn wanneer veel mensen een besef hadden van het feit dat een microscopisch schijfje dampkring ons scheidt van een oneindig vacuum waar hier en daar wat gassen en brokken steen in rond dobberen.

Wellicht dat men dan twee keer nadacht voordat men ons unieke en breekbare ruimteschiip verneukte. Maar goed, ik ben maar een onopgeleide boerenpummel, natuurlijk. Ik kan het fout hebben, heb ik me laten vertellen door mensen met een beter opleidingsniveau.

Hoe is dit on topic? Het is wel cool dat Rolex een horloge uit brengt waar zo’n discussie uit kan komen.

1 like

Ik vind je een wijs persoon.
Autodidact of niet, wijs !

1 like

:ok_hand::joy:

“We are asked by science to believe that the entire universe sprang from nothingness, and at a single point and for no discernible reason. This notion is the limit case for credulity. In other words, if you can believe this, you can believe anything.”

Zeg het maar.

Wat is dit voor horloge. Ziet er interessant uit, met name omdat ik het niet kan plaatsen.

1 like

Vind t wel apart en iets hebben. Maar zoals zo vaak vind ik de normale versie vaak toch t mooist.

Het kwam niet uit het niets, het kwam volgens nu geldende inzichten uit de samengebalde massa en energie van het universum die explodeerde.

Waar dat vandaan kwam weten we nog niet, maar de man met de baard op een wolk zesduizend jaar geleden is in mijn beleving al wel redelijkerwijs afgeserveerd. :wink:

Da’s een leuke samenvatting van de eerste 200 miljoen jaar. :+1::thinking::rofl::rofl:

Overigens, weet wie je citeerde.

Nogmaals: leuk dat ze dit soort materialen voor het voetlicht brengen bij Rolex. :+1:

2 likes

Die dial is uitzonderlijk vet gewoon :+1:

Hoort deze niet in het paarse topic?

Bedankt voor deze linkjes! Zal straks ff doornemen. Leuk hoe je dit weet te linken aan een Rolex :laughing::grimacing:

Ik kan er uren over lezen en docu’s over bekijken. Jammer dat je niet ff 100 jaar vooruit kan spoelen om te gleuren wat we dan weten.

1 like

Als we dat zouden kunnen.:innocent: Ik vind ook natuur docu’s mooi om te zien, op Netflix staan een aantal leuke/mooie. :slight_smile:

Nee want het is een algemene horlogepraat/discussie topic waar toevallig een filmpje in staat.

Maar daarvan was de kast van meteoriet gemaakt als ik dat goed begrijp? Sowieso gaaf!

1 like

Vind die docu over de fake taxi wereld wel gaaf. Meen dat deze docu “faketaxi” heet.

2 likes

:grimacing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing:

Ben meer fan van de documentaires over de lieve taxi chauffeurs die je gratis meenemen

Daar zijn we het meer dan roerend eens… Ik ben zo verschrikkelijk nieuwsgierig wat de komende 100 jaar ons aan kennis en ontwikkeling gaan brengen. If we play our cards right, om het in goed Nederlands te zeggen. :slight_smile:

M’n partner zou zeggen dat ze 120 wil worden. Wel in goede gezondheid. :slight_smile: