Na de geslaagde bezelwissel van vorige week van Pepsi naar Coke bedacht ik me dat een rubber band ook mooi zou kunnen passen, letterlijk en figuurlijk. Dit mede omdat ik verwend ben door 3 Rolexen met de nieuwe Oyster band met Easylink…
Een paar jaar geleden alweer heb ik bij Jeroen @triplock een Everest band ervaren (om het nog spannender te maken, volgens mij bij het ophalen van dit onderhavige horloge maar ik kan me vergissen, ben vaker bij hem geweest) en wat paste dat mooi en wat een draagcomfort!
Afgelopen week gezocht op ervaringen met Everest en RubberB waarbij Everest toch wel als winnaar uit de bus komt. Toen gezocht op kleuren en besloten eerst maar eens voor veilig zwart te gaan.
Vrij kort nadat ik dat besloten had, doet @ThaPapper een up van z’n Everest verkooptopic met de aanvullende informatie dat zijn band ook op o.a. de 16710 zou moeten (ja, zou moeten) passen…
Vanaf toen ging het snel. Genoemd forumlid toonde zich een behulpzame verkoper want ook hij durfde het niet 100% te garanderen, die pasvorm. Maar, niet goed…retour en geld terug! Kijk, daar kan een collega HF lid wat mee. Gelukkig heb ik hier geen gebruik van hoeven maken want zie het resultaat.
Het lijkt wel of ik een ander horloge heb gekocht! Ik ben erg tevreden over het eindresultaat, mede door het zelf uitvoeren van de bezel- en bandwissel. Eer van m’n werk!
Zo’n bezelwissel is wel tof en maakt het idd een ander horloge. Zo’n rubberend band maakt het ook een ander horloge, maar niet per se beter in mijn beleving.
De Everest band vind ik echt super met name in combinatie met de originele sluiting. Ben er enkel nog niet zeker of ik het bij dit horloge vind passen. De bezel komt er nu minder mooi uit.
De Coke bezel is heel mooi. Ik twijfel echter ook of ik de rubber band bij dit horloge vind passen. Ik denk dat ik het bij een zwarte bezel toch net mooier zou vinden, dus bij de ln of een Sub. Maar het is natuurlijk wel super comfortabel!
Mooi / goed om te zien dat er niet alleen maar veren in de r…t worden uitgedeeld (zoals zo vaak) maar ook leden laten weten dat het niet hun voorkeur / smaak is.
Maar goed, ik ben er heel blij mee en tevreden over, ook al omdat ik over de “oude” Oyster band veel minder tevreden ben dan over de nieuwe zowel qua draagcomfort als degelijkheid.
Terug naar staal ga ik voorlopig zeker niet doen want als ik deze om heb denk ik “tsjonge jonge, die nieuwe Oysters zijn toch wel ietsje beter zeg”…
Qua bezel: sorry, maar waarom zo’n zwaar verkleurde bezel nou zo mooi wordt gevonden heb ik nooit begrepen.
Toen de rode Ford Fiesta van m’n moeder ooit begon te verkleuren, heb ik er bijna een complete pot Commandant cleaner doorgejaagd om dat weer naar de oorspronkelijke kleur te krijgen.
Als het Rolex betreft mag / is alles schijnbaar mooier als het verouderd of, erger nog, productiefout is (bijv. spiderdail). Vreemd… (schrijft iemand die er zelf vier heeft, in topconditie).