Rolex GMT = nep dus

Goedemiddag Allen,

De volgende foto’s krijg ik doorgestuurd van een collega. Hij twijfelt over echtheid o.a. het blauwe stuk plastic op de laatste foto zegt hem dat deze niet origineel is.

Kunnen jullie iets zien aan de foto’s?

Dank voor de terugkoppeling





Je collega heeft gelijk. Zooi.

1 like

Zeg, jij doet dit voor je werk. Kan je dan niet beter naar een professionele juwelier gaan? Laat ons hier lekker hobbymatig bezig zijn!

Is iemand anders. Gebruikersnaam dan toch

1 like

Ow hahaha nou ja, de ene Rolex na de andere komt hier binnen! :joy:
Daarnaast blijft het zakelijk denk ik. Er wordt hier lekker meegelift om goedkoop advies te krijgen. Dat vind ik jammer. :man_shrugging:

1 like

Collega komt met de vraag maar heeft verder niks met bedrijfsmatig te maken. Puur hobby net zoals het overgrote deel hier op het forum :wink:

1 like

Niks gezegd dan. :+1:

Ralph Vrösch heeft vandaag zijn horlogekistje leeggekieperd lijkt wel.

9 likes

Die had in ieder geval betere kwaliteit. Voor wat het waard is. Zo is er ook een Daytona in de handel gekomen. @lasteraar

2 likes

Ernstig nep dit idd…

Dank allen, erg duidelijk.

Nog punten waar op te letten? Al lijkt het hier niet te moeilijk te zijn.

Ja, als je geen afwijkende dingen ziet, het horloge open maken. Er was laatst een bekend forum lid die 100 foto’s van z’n sub postte die achteraf niet echt bleek te zijn. Hij wist het zelf ook niet tot hij hem open maakte.

1 like

…en zelfs binnenin was het verschil minimaal! :flushed::flushed:

Te makkelijk inderdaad. De meest makkelijke in dit geval is de ‘hand stack’. Bij een echte zit de gmt wijzer tussen de uren- en minutenwijzer. Maar ik kan er zo nog 10 opnoemen. Echt een dramatische poging dit.

7 likes

Ze lijken de kleuren wel op orde te hebben daar in Ghuangzhou.

Rolex slaagt er maar niet in :pensive:

1 like

Het kroontje mist tussen swiss en made of de wijzerplaat.

1 like

Endlink op 12u is een weggever :see_no_evil:

1 like

Deze was nog veeeeeel makkelijker… een aluminium bezel insert terwijl het ceramisch had moeten zijn….

1 like

Ik krijg altijd het idee met dit soort topics dat mensen willen kijken of ze er mee weg komen om een neppe te dragen.

3 likes

Bij deze had ik dat gevoel niet hoor :joy::joy::joy:
Zelfs Stevie Wonder ziet dit.

3 likes