Rolex GMT Pepsi-vraag. Doen en niet doen-vragen

En de vraag is simpel: waar moet ik op letten wanneer ik er eentje koop. Ik ben niet onbekend met Rolex, dus bij voorkeur met doos etc. Het gaat me meer om de diverse GMT-versies zelf: welke hadden een Pepsi-bezel, welke een Cola-bezel etc.

Ik denk er over om mijn 14060M om te ruilen voor een GMT, met gesloten beurs, maar dan moet 'ie wel errug goed en mooi zijn. Ik vind het te veel geld om nog een Rolex er bij te kopen - er zijn nog zoveel andere mooie horloges in de wereld en met een tweede Rolex beperk ik het me mijzelf (financieel) te veel.

Waarom een GMT? Omdat ik 'm eigenlijk nodig heb: mijn vrouw werkt een paar weken per maand in het buitenland, op verschillende plaatsen in de wereld, in diverse tijdzones. En het is wel erg makkelijk als ik eenvoudig kan zien hoe laat het daar is.

Menno

De 16700 heeft altijd een pepsi bezel. De 16710 heeft zwart, coke of pepsi. Verder gaat hetzelfde op als voor je snd…

Een erg mooie, complete gmt ruilen voor een snd met gesloten beurs? Dat gaat erg lastig worden. Een knappe snd doet zo’n 4k. Een mooie gmt snel 4k4 en ruim meer.

Kijk je gezien je budget eerder naar een Saffier exemplaar en dus later exemplaar?

…of ben je stiekem ook aan het kijken naar een mooie plexi met matte plaat?

gr. Glenn

Ik ben ook aan het kijken en hier vond ik interessante info:

http://www.gmtmasterhistory.com