Rolex GMTmaster Bleu Noir & SubC No-Date teveel overlap?

Voortzetting van de discussie In afwachting van BLNR:

Twee geweldige horloges, maar veel overlap met elkaar. Toen ik van de week bezig was met het verwisselen van de stalen banden kwam de gedachte bij me op, dat mogelijk de nodate plaats zou kunnen maken voor iets anders. De volgende dag kreeg ik zonder dat iemand dat wist een pb met dezelfde strekking.
Ik ben nu nog niet zover in mijn besluit, want ze zijn beide top!
Mbt de banden is het me duidelijk dat ze origineel het beste uitkomen. Ben nog wel benieuwd naar de combi met een Rubber B band.

Maar dan de vraag: Stel dat je beide horloges had en de No-Date plaat zou kunnen maken voor een andere duiker. Welke zou dat zijn? Een paar horloges die bij mij naar voren kwamen.

  • Rolex 14060 2 liner
  • omega seamaster 300 Master co-axial
  • omega seamaster 300m ceramic
  • omega seamaster 300 vintage
  • tudor submariner snowflake

2 likes

Ze hebben inderdaad redelijk wat overlap.
Ik zou dan kiezen voor de blauwe snowflake.
Heel anders en toch uit dezelfde stal.

Een Rolex inruilen voor een Omega of Tudor…:cry:

Krijg je enorme spijt van. Ook een Rubber B gaat je vast niet bekoren. Ik heb dat geprobeerd, maar een Oyster is gemaakt voor een stalen band.

Waarom geen Rolex met een witte dial? Datejust, Milgauss, Explorer…

Dit is voor mij het niet te overtreffen witte horloge. Die draag ik met zoveel plezier. Echt een genot om alle schitteringen van het licht op te vangen.
[URL=http://s867.photobucket.com/user/vierport/media/DSC_1314_zpsrzj4ahwx.jpg.html]

[/URL]

En deze panda

2 likes

Waarom geen mooie Datjejust II?
Met name de zilver/wiite dial is prachtig

1 like

Wit heb je dus al, misschien een Panerai 1940 (514). Mooie geschiedenis samen met Rolex.

Ik zou de nodate voor een niet-ceramic sub inruilen.
Persoonlijk geil ik een beetje op
Vintage dus dan zou ik gaan voor een 5512/5513 of toch een met datum (1680).

Echter zou een 14060 2-liner ook niet verkeerd zijn :slight_smile:

Succes met de beslissing.

Ik zou hem echt niet ruilen voor de duikers die je noemt…

dan zou ik hem weg doen voor een niet-duiker. Of is dat geen optie?

Waar denk je dan aan, als het geen duiker moet worden?

Als Rolex adept en na vele andere merken te hebben gehad heb ik overwogen om eens voor wat kleurrijks te gaan.

Omdat ik nogal eens wissel is de inruilwaarde iets wat me tot op heden tegenhoudt.

heb je al een (sportieve) dresser of chrono?

Iwc heeft een paar prachtige opties voor beide vind ik en blijkbaar heb je een goed gevoel bij omega… Moonwatch/speedmaster 57 zou ik een super aanvulling vinden naast een Rolex duiker.

Grand Seiko
Ingenieur
2x omgebouwde speedy

47mm … :sob:

De 512 daarentegen is een mooie. 42mm, sandwich, zilveren wijzers, faux patina lume … ja

3 likes

Wauw wauw wauw mooiste panerai die ik ooit gezien heb!

1 like

Oke dat is duidelijk haha…

Dan wilde ik indd een panerai voorstellen. Mooie aanvulling op je prachtige collectie.

Vind zelf de titanium versie het mooiste

Welk refnr is dat?

Volgens mij is dat de 176…

Thanks.

Wat ik wel gaaf vind is de steriele uitstraling, maar wat ik hinderlijk vind bij veel panerai`s en dus ook deze, zijn die zwarte wijzers.

Ik zou het wel weten… Succes!