Rolex & Goud

Heren,

Wat vinden jullie? Rose, Geel, of wit goud? Of juist helemaal niet en netjes in staal? Goud meer voor onze vrouwelijke wederhelft of maakt dat niet uit?

Ik ben nieuwsgierig naar jullie mening! Dank!

Wit goud als het goud moet zijn, of platina

Goud is net als een eerste brilletje
een kwestie van even wennen en liefst niet te dik,
je hebt het gevoel dat iedereen je vreemd aankijkt
maar niemand die het echt “raar” vind.

Stel je komt zelf iemand tegen met een gouden horloge
vind je het dan ook lelijk ?
( meestal niet denk ik, waarom zouden anderen er dan
anders tegenaan kijken ? )

grtz Gerard

Rosegoud(tu)

Maar dan wel om de pols van een bloedmooie dame!!

ik vind het warme wat rosé uit stralen kan prachtig.
op een mooie donkerbruine alligatorband, fantastisch!

met vr gr

Voor mij is een gouden kast OK, zeker rose, en ook voor mannen. Maar ook een gouden band wellicht een beetje te veel van het goede. Een Daydate kan het hebben, maar een Sub of GMT vindt ik dan al snel over de top.
Witgoud heb ik nooit begrepen. Wellicht omdat ik het nooit in handen heb gehad, maar ik vindt het verschil met staal (op foto’s) veel te klein. Ook al zou mijn banksaldo het toelaten, dan nog zou ik heb geen duizenden euros extra over hebben voor ‘stiekem genieten’ van witgoud.

sharkbyte Schreef:

Voor mij is een gouden kast OK, zeker rose, en ook
voor mannen. Maar ook een gouden band wellicht een
beetje te veel van het goede. Een Daydate kan het
hebben, maar een Sub of GMT vindt ik dan al snel
over de top.
Witgoud heb ik nooit begrepen. Wellicht omdat ik
het nooit in handen heb gehad, maar ik vindt het
verschil met staal (op foto’s) veel te klein. Ook
al zou mijn banksaldo het toelaten, dan nog zou ik
heb geen duizenden euros extra over hebben voor
’stiekem genieten’ van witgoud.

De uitstraling van witgoud is fantastisch. Echt een andere gloed dan staal.

Witgouden Daytona voor mij (tu), mijn vriendin zou hem vervolgens moeten dragen :wink:

Ik ben altijd anti geel goud geweest. maar ik begin steeds meer te neiging te krijgen een mooi geelgoud horloge te gaan aanschaffen…
Wel een mooi vintage horloge op leer.

Het is maar wat de bankrekening toelaat.

Sportklok ‘heurt’ op staal. Maar ik vind em op rose ook erg mooi :smiley:

Ik vind Goud, Rosé of Geel mooi voor een “Dresser”.
mijn oude buurman droeg een geelgouden Rolex Datejust, en ik vond dat een mooi horloge, 't was een oud model, waarschijnlijk had ie em al een jaar of 30, gek genoeg verwachtte ik in eerste instantie zo’n horloge niet om zijn pols, maar achteraf… hij heeft iets van 20 jaar in een VW Passat gereden, en toen ie em inruilde voor een Audi A4 zag de passat er nog uit als nieuw, ondanks de kilometerstand van meer dan 400.000km… ( tien keer de wereld rond )…
Hij is dus iemand die degelijke zaken koopt, en daar ook lang van geniet… in dat opzicht is die gouden Datejust een heel logische keuze…

Rosé en witgoud… ja noem me een purist, maar goud is GEEL, in Wit en Rosé zitten allerhande andere elementen, maar omdat er nog 58.5% puur goud in zit, mag het nog goud heten… Witgoud is natuurlijk “warmer” van tint dan RVS, maar in mijn beleving is Rosé of witgoud zoiets als melkchocolade en witte chocolade… er zit genoeg cacao in om het nog chocola te mogen noemen, maar het is ontdaan van haar meest elementaire eigenschap… de kleur bij goud, de smaak van Cacao bij Chocolade…

'k kan er ook geen chocola van maken… (:smiley:
van Hooggelegeerde speciaalstalen waar ik in het verleden mee gewerkt heb zei ik ook wel da’s geen staal meer… da’s een staallegering… er zit nog net genoeg Fe in om het nog staal te mogen noemen… verder een hele resem aan elementen zoals kobalt, Mangaan, Molybdeen, Nikkel, Chroom, Vanadium en Silicium…

de kreet “sportklok heurt op staal” daar ben ik het ten dele mee eens… Titanium mag van mij ook…

Ik vind dat als je ermee wegkomt qua stijl is goud prima.

Een Antonio Banderas zie ik wel met een geelgouden daytona.

Als een type als Robert Jenssen ermee rondloopt heb ik al snel zoiets van doe maar lekker niet.

We kennen de foto nog wel van Tony Soprano met een geelgouden date just of day date. Daar is de bedoeling dat het er fout uitziet.

Ik persoonlijk zou de witgouden day date voor mijzelf een prima keus vinden omdat ik niet zou wegkomen met een geelgouden day date met gouden plaat.

Ik denk echt dat de keuze voor goud afhankelijk is van de persoon die het gaat dragen.

Ik heb zelf eens een geelgouden day date omgehad van een Vietnamese kennis die stond hem prima terwijl het horloge mij erg fout stond.

Groeten.

Noel.

Voor de man staal.
Voor de vrouw kan alles maar is rose het mooist.

melkchocolade en witte chocolade… er zit genoeg
cacao in om het nog chocola te mogen noemen

Zeker?

Geelgoud voor mij aub…!

Arie Kabaalstra Schreef:

Rosé en witgoud… ja noem me een purist, maar goud
is GEEL, in Wit en Rosé zitten allerhande andere
elementen, maar omdat er nog 58.5% puur goud in
zit, mag het nog goud heten…

18k goud , wit, geel, rose , bevat 75% goud , en 18k goud is wat het meest bij horloges gebruikt wordt. De overige 25% is een mix om de kleur te krijgen en hardheid om slijtage tegen te gaan

24k (100%) goud is ook niet echt geel maar warmer van kleur

Ja… die 58.5% is het minimum (14K)…my bad. (:smiley:

er wordt aardig gemixed en gematched… Rosé goud dankt haar kleur aan “doodordinair koper”, meestal ook met een vleugje zilver…

24 Karaats goud is veel te zacht om het te verwerken tot een Horloge, maar het heeft wel zat andere leuke toepassingen…

Kan heel mooi zijn of afschuwelijk lelijk. Een vintage DD geelgoud op leer zoals deze staat nog altijd wel op mijn wish list.

Arie Kabaalstra Schreef:

de kreet “sportklok heurt op staal” daar ben ik
het ten dele mee eens… Titanium mag van mij
ook…

we hebben t hier over rolex. geen grammetje titanium bij te vinden :wink:

Wordt het dan niet eens tijd voor een Titanium GMT Explorer?.. (:smiley:

Arie Kabaalstra Schreef:

Wordt het dan niet eens tijd voor een Titanium GMT
Explorer?.. (:smiley:

als jij die stijve harken zo ver kunt krijgen :wink:

er wordt wel es gezegd dat er bij de horloges v rolex er geen sprake is v revolutie maar v evolutie. ‘nieuwigheden’ als titanium enzo komen er niet zomaar in. ik was al verbaasd dat ze ceramische bezels gingen gebruiken. maar ja, die versleten inlays konden ook niet langer, dus wel n begrijpelijke stap.