Rolex, Grand Seiko & Lange 200x vergroot

Ik kwam deze video tegen op youtube. Een Pepsi, Skyflake en Datograph onder de microscoop 200 keer vergroot.

https://youtube.com/watch?v=hKrJOMaFuyA&feature=share

42 likes

Super gaaf! Dat uurwerk van die Lange. Tering Jantje.

2 likes

Wow, Die Lange !

Snap je ook gelijk waarom zo iets zoo duur is.

2 likes

Man wat GAAF! Die Lange chrononuurwerken zijn met het blote oog al fascinerend mooi en goed voor uren kijkplezier, maar onder die microscoop :heart_eyes:.

Maar die Grand Seiko ook zeg… oeffff :heart_eyes:.

De Rolex… ach je hebt je horloge zelden onder een microscoop maar je ziet wel hoeveel meer aandacht andere merken aan de afwerking besteden.

1 like

Wanneer hij met die hoek speelt op de Seiko, dat lijkt wel een computeranimatie zo clean.

5 likes

Zo dan, en dan dacht ik met wat improvisatiewerk dichtbij te komen met 60x vergroot op mijn GS. :smiley:

Jammer dat je eht meeste niet met het blote oog kan zien. :wink:

Maar die GS en Lange zijn echt fantastisch.

2 likes

Topic even voor je naar “Horloge Filmpjes” verplaatst. Gaaf filmpje trouwens! :ok_hand:

Er bestaat ook een “Deel 1” …

https://www.youtube.com/watch?v=xH54YMUN_Ko&t

1 like

Ik wilde graag een Pepsi, maar laat maar zitten…:rofl:

3 likes

Phoahhh … zo’n Lange is wel kneitergaaf zeg!

1 like

Ik wil (naast zo’n Lange) ook zo’n microscoop

5 likes

Mooi en verhelderend filmpje, als Rolex liefhebber moet ik wel even slikken :smirk:

1 like

Rolex moet echt iets doen aan die GMT wijzer (en die bliksemschicht van de de Milgaus) Dat kan echt niet. Of iemand de wijzer in een potje verf onderdompelt. Heb je geen microscoop voor nodig.

1 like

Ik ben het deels met je eens … dit filmpje laat zien dat qua afwerking een GS tov de Rolex duidelijk de winnaar is … maar als kanttekening wil ik wel zeggen dat naast het horloge zelf de oyster -band met de clasp toch wel enorm goed geproduceerd zijn; … daarin valt naar mijn idee voor wat betreft grand Seiko nog behoorlijk wat in te halen tov Rolex (als het om de metalen banden gaat) … verder is het inderdaad zo dat de marketingmachine van Rolex als een tierelier werkt, maar ik ben wel benieuwd hoe jij die piramidespel -trekken eraan ontleent … het is naar mijn idee niet Rolex die de prijzen in het grijze circuit bepaald, maar de markt :blush:

1 like

Je zou bijna gaan denken dat Rolex eigenaren afwerking niet belangrijk vinden.

2 likes

Wow echt supper dit zou graag ap pp en rm zien en naturlijk een jacob puur omdat ze duur zijn en ik er veel.van verwacht

1 like

Leuk filmpje, dank voor het delen. Daarom staat bij mij Lange zo hoog op de lijst!:+1:t2::+1:t2::+1:t2: (ook hoger trouwens dan PP en AP op mijn lijstje)

2 likes

AP is te zien in deel 1. Zie link eerder in dit topic.

De wijzers, indices, power reserve en ook de afwerking van het uurwerk van de Grand Seiko zijn echt fantastisch. Zeker de Geneva stripes op het uurwerk zelf had ik slordiger verwacht, maar die zijn zelfs bij zo’n vergroting gewoon perfect.

Bij de Lange zie je dat de zijkanten van de indices gewoon niet gepolijst zijn, en de zijkanten van de wijzers ook niet lijkt het (13m35s). En later blijkt de zijkant van de zwanenhals regulering ook niet gepolijst te zijn. Maar het uurwerk van de Lange is natuurlijk alleen al indrukwekkend vanwege de flipperkast achtige uitstraling die de diepte, de onderdelen, het ontbreken van een rotor, en de robijnen en geblauwde schroeven bieden.

2 likes

Erg leuk filmpje, dank voor het delen :+1:

1 like

Heel gaaf om te zien. Vooral de Lange.

1 like