Rolex horror, niet voor gevoelige zielen

Is wel heel grappig had gisteren feestje en dacht laat ik op de fiets gaan i.p.v. met auto wat achteraf goed idee was want op weg naar huis kreeg ik sleuteltje niet in slot en licht niet aan opstappen ging lastig … zegt genoeg dus :wink:
Had echter wel mijn Rolex om en dacht vanmiddag je zal toch op je bek gaan en met je horloge langs de grond schuren … resultaat als hierboven dus! Maar gelukkig hij is nog heel :wink:

Explore walter1963

Explorer op zwarte plaat, strak zeg, en dan ben je minimaal 3 weken flink ziek als je daarmee onderuit gaat…

Vraag me toch af hoe de bezel en glas kunnen krassen door een val? Er komt zeker veel energie e.d. vrij, maar safier kan alleen gekrast worden door harder materiaal, diamant…, toch?

Can some one please explain this ?

Als je lang over beton of asfalt gleidt, dan kan alle krassen.

Wrijving icm hard materiaal (asfalt/stenen) met een x-snelheid maakt krassen onvermijdelijk, het is nagenoeg onmogelijk om geen schade te kunnen maken.

Dat geloof ik best en had dit antwoord al wel verwacht. Toch zeer zuur… Zou een fabrikant dan wel zo adverteren?

Anderzijds kan je beter niets meer adverteren over hoe geweldig je materialen zijn…

Een mooie slogan zou kunnen zijn:

"Mijn hart stond still, maar mijn Rolex tikte nog.

En toen ik de raming kreeg stond mijn hart opnieuw stil?"

3 likes

cmejewellery Schreef:

Ga er toch vanuit van wel, alleen kostbaarheden
zijn meestal maar tot 1000,- of zo verzekerd.

Hangt helemaal van je polis af. Bij mij zijn horloges, sieraden, etc. maar tot enkele honderden euro’s verzekerd. Veel is opgesplitst in catergorien, maar soms ook niet. Dus het kan zijn dat je tot 1000 voor alle elektronica bent verzekerd, maar ook net zo goed voor audio en visio tot 300, laptop tot 400 en communicatieapparatuur tot 300. Loop je daar met je Leica, Alienware laptop en Apple5… zwaar onderverzekerd in elke subcategorie :?

Dus goed de kleine lettertjes lezen!

Oeh! Dat ziet er duur uit! Die keramische bezels kosten niet weinig vrees ik… Succes!

Ik zou graag wat extra foto’s zien van dit beschadigde horloge omdat ik, eerlijk is eerlijk, twijfel aan de authenticiteit van ofwel de foto ofwel het horloge.

In mijn bescheiden mening zou het saffier niet krassen en hetzelfde geldt voor de keramische Rolex bezel. Ze zouden wel kunnen breken bij grote impact.

Mijn Rolex GMT met keramische bezel heb ik regelmatig harder dan ik wilde tegen een muur geschuurd en wanneer ik dan geschrokken het horloge onderzocht was er nog niet eens iets wat ook maar op een kras leek.

Ik wil niemand beschuldigen maar het gaat er bij mij gewoonweg niet in…

De DSSD is zover ik kan zien origineel, op een andere forum heb ik ooit een soortgelijke foto van iemand voorbij zien komen, die een schuiver had gemaakt met een motorfiets, zijn Sub zag er bijna hetzelfde uit, het saffier was bijna helemaal weggeschuurd door de wrijving.

Verhaal van TS neem ik dus absoluut niet in twijfel, alles kan krassen, zelfs keramiek, het kan barsten, maar dat is in bijna alle gevallen als er een puntbelasting op komt, met wrijving heb je die impact niet.

Ik vind het patroon van de krassen vreemd. Het lijkt of iemand er vanuit alle richtingen mee over het asfalt is gegleden. Meestal zijn het krassen die allemaal dezelfde kant op wijzen na een schuiver.

Ja, want als je een flinke schuiver maakt houdt je je armen stil.

1 like

Kan aan mij liggen, maar de rechterzijde van de bezel (waar de enorme krassen zitten) lijken de ingegraverde nummers zwart… Kan ook door het lichtinval, maar die zouden niet mogen krassen.

Volgens mij is dit een echte pearl http://www.rruegger.ch/images/rolex_deepsea/800/rolex_deepsea_bezel_pearl.jpg

Terwijl de pearl op de foto boller staat als het ware. Die komt over het zilvere kleurige randje.

Ziet er lekker uit. Damn!

Beroerd aangezicht!

Maar ik verwonder mij wel dat sommigen denken dat de keramische bezel en het saffierglas niet zouden mogen krassen in een situatie als deze.

Al slijp je een glas en bezelinlay uit diamant als je flink op je plaat gaat met een snelle scooter of motor dan gaan die ook gewoon beschadigen.

Snelheid plus wrijving.

Groeten.

Noel.

1 like

Ik laat me graag met wat meer foto’s overtuigen…

n visser Schreef:

Maar ik verwonder mij wel dat sommigen denken dat
de keramische bezel en het saffierglas niet zouden
mogen krassen in een situatie als deze.

Ik verbaas mij nog steeds over de krassen in het keramiek. Ik heb weinig kennis als het gaat om materialen en hardheid e.d., maar ik heb wel vaak op deze site gekeken: http://www.minus4plus6.com/ouch.htm Hier zie je Rolex horloges die ook allemaal een of ander ongeluk hebben gehad, maar desondanks zie je nergens bekrast keramiek, hooguit gebroken.

Saffier glas is wel harder dan asfalt, maar dat wil m.i. niet zeggen dat het niet kan krassen. Het asfat krast (slijt) alleen sneller.

Een ijzerzaag wordt ook bot…:slight_smile:

1 like

R.U. Schreef:

Saffier glas is wel harder dan asfalt, maar dat
wil m.i. niet zeggen dat het niet kan krassen. Het
asfat krast (slijt) alleen sneller.

Een ijzerzaag wordt ook bot…:slight_smile:

Heeft niets met het topic te maken, maar ik moest toch grinniken:

U R a Bus

R.U.

:smiley: