Rolex in de opruiming?

Ben al een paar gerenomeerde bedrijven tegen gekomen waar diverse modellen zoals Seadweller en de Submarine tegen grote kortingen worden aangeboden.
Ik dacht dat deze altijd vaste prijzen hadden, ben ik nu naief of gaan deze types van Rolex eruit?

Zijn dit dan niet wat oudere modellen (dus zonder de ‘solid end links’)?
Ik kan me voorstellen dat ze daar weleens vanaf willen, ik heb er vorige maand nog 1-tje bij Schaap&Citroen zien liggen.

He Hallo,

Ik ben er een tijdje uit geweest, maar ben al die tijd het forum blijven lezen.
Het voorgaande terzijde. Welke bedrijven bedoel je en over wat voor kortingen praten wij???

Groet Liron

Ik wilde er nog eigenlijk aan toevoegen dat ik mij niet voor kan stellen dat de Seadweller en Submariner van Rolex, die toch tijdloze klassiekers zijn er uit zullen gaan.

Maar als iemand anders er meer over weet,

Liron

Dag Liron, welkom terug, alles OK ?

Dacht dat je misschien een ander pseudo had aangenomen…

Dankje wel Lucien,

Mooi horloge heb je gekocht by the way :smiley:

Neen, geen pseudo voor mij, maar gewoon een tijdje low key zoals dat heet.
Ik vond het wel vermakelijk om eens te lezen wat anderen te melden hadden.

Ik wil toevallig nog altijd een keer een mooie Submariner of Seadweller aanschaffen, dus vandaar mijn reactie.

Groetjes Liron

Geloof je nou echt dat een schaap en citroen rolex in de opruiming heeft?
Eerder juweliers die de horloges uit azie of america halen ex de btw.

Ben al een tijdje op zoek maar er komen steeds andere leuke horloge tussendoor maar ik wil een Seadweller of Sub hebben.
Het waren echte gerenomeerde bedrijven en met btw. Maar noem liever geen namen want dan wordt het zo’n roddelrubriek en daar komen wij toch niet voor?
Liron, hoe herken ik “solid end links” ten opzicht van andere types.

solid end links: De laatste schakel die tussen band en kast zit is van massief materiaal. Deze is dan zodanig bewerkt dat het een mooi passende schakel word. Zit over het algemeen bij de wat duurdere merken, maar zelfs de seiko monster heeft ze :D:D

Bijvoorbeeld:

Bij veel horloges is dit een plaatje wat gevouwen is en oa dmv kleine vingertjes aan de onderkant op de plaats gehouden word.

Houd er maar eens 2 naast elkaar, je zult het verschil meteen zien en voelen.

Lucien, maak me nou niet telkens gek met je Marathon Sar:D:D
Straks ga ik er nog een kopen, en dat ligt nog niet in de planning:(

Thanks Lucien,
Dat is nu zo mooi van deze site, je elke dag wat wijzer.

Ik houd me aanbevolen voor de helft van de helft :wink:

heeft een ORIS TT1 titan solid end links ??

Yep, ook deze heeft een solid end link, alhoewel het bij dit horloge niet echt een end link is maar meer een schakel van de band, maar wel massief dus.

Als je effe “googled” op afbeelding, vind je een hele berg foto’s van dit horloge en kun je het zelf zien.