Rolex in het buitenland

Ik begrijp dat sommige Rolex horloges moeilijk leverbaar zijn in Nederland. Soms een lange wachtlijst!

Levert Rolex meer horloges aan bijvoorbeeld Dubai of Singapore?
Een aantal jaren geleden was ik in Singapore en daar lagen volop Rolexen!

!!!

Een aantal jaren geleden had ik mijn toenmalige schoonmoeder nog niet aangeduwd en had ik nog een verloofde.

Een aantal jaren geleden wist ik nog niet hoe lekker IPA’s zijn.

Een aantal jaren geleden is geen argument wat betreft een markt gemaakt voor snelle jongens.

18 likes

Gaat er om welk model je wil.

1 like

Schoonmoeder aanstarten +1.

Uit laten lekken + 1

Uit laten lekken dat je je schoonmoeder heb liggen aanstarten -5

!! :rofl: :man_shrugging:

2 likes

Ach. Dat en @Riddler een aantal jaren geleden waren hier in Nederland ook nog volop alles en nog wat te verkrijgen.

2x lief knipperen met de ogen aan de balie van de AD…

Maar ik geloof inderdaad wel dat de grotere markten meer geleverd krijgen.
Ik vermoed dat Duitsland er ook meer krijgt dan Nederland :upside_down_face:

4 likes

Ja. En die hebben ook meer mensen die er een willen.

Hoe het nu is weet ik niet maar in juni 2017 lag er genoeg in Singapore.
Ook waren de prijzen iets beter en was er zelfs een klein beetje ruimte tot onderhandelen.

1 like

Dat bedoel ik

@crownguard koopt alles op in Nederland, snelle jongen is het.

2 likes

Er wordt toch ook aan AD geleverd?

1 like

Ja maar het merendeel gaat via de achterdeur naar grijze handelaren en wordt vervolgens voor een premium aangeboden.

Waarom verkoopt de AD het dan niet zelf?
Als de grijze handel het voor een premium kan verkopen, dan kan de AD dat toch ook?

Ik begrijp dat er targets gehaald moeten worden. Maar dit is toch krom?

Nee de AD mag dat niet. En de AD heeft wel te kampen met verkoop targets en als die niet gehaald worden kunnen ze het dealerschap verliezen. vaak worden er door een grijze handelaren meerdere horloges tegelijk afgenomen waaronder een aantal minder gewilde modellen. Op die manier raakt de AD te voorraad kwijt en worden de targets gehaald.

1 like

Ok. Helder!

Ik ken de policy niet in de horlogemarkt, maar als officiële dealer ben je gebonden aan regels.

Het gaat dan meerbepaald over maximum en minimumprijzen, opstelling van producten, kleur verf aan de muur,…

1 like

Hier nog een filmpje met extra uitleg.

1 like

Van mij was het een geintje.

1 like

Aantal jaren geleden was het hier ook geen issue toch? Hoogstens een paar maandjes wachten op welk model dan ook (buiten de Daytona om dan). Toen was 17% korting bedingen ook heel normaal. Daar kunnen meerdere leden hier over meepraten.

De markt is gewoon verandert. Er wordt expres minder uitgeleverd met daarbij een aantal modellen die nog minder worden uitgeleverd.

1 like

Vind het niet zo’n gekke vraag;

Ook hier is interesse in een van de populaire modellen, maar dan wel graag voor listprijzen. En ook ik reis een hoop, dus als er tips zijn over verkrijgbaarheid in bv de CaraĂŻben, of Hongkong of Singapore of waar dan ook tip dan gerust.

Mijn tips: Dubai vond ik tegenvallen. Wel walvishaaien in een aquarium (!) en veel “flagshipstores” (in goed Nederlandsch) maar Rolex, en alle andere bekende horlogemerken waren er vooral te koop in goud met veel diamanten. Deed zeer aan mijn ogen :slight_smile: De dealers (Rolex bedoel ik :slight_smile: ) in Mexico en Cozumel hadden niks bijzonders op voorraad.

Ah ok. Mijn dommigheid!

Ben er mooi ingetuind.

Ha Ha :ok_hand::ok_hand:

1 like