Dit wilde ik al heel lang eens doen, mijn Rolex GMT II op een lederen band. Nu deze dikke open rally strap uitgeprobeerd en de black bezel erop. En voilà, een compleet andere klok ineens. Voelt als een nieuwe Rolex. In het echt is het resultaat nog veel verrassender dan deze foto’s doen uitkomen.
Apart wel dat je zo weinig Rolex sportmodellen nog op leer ziet. Een Tudor Pelagos komt af fabriek wel met een lederen band erbij, een Daytona natuurlijk maar verder niet.
Het draagt erg comfortabel! Zijn hier meer mensen die een Rolex ook in het leder hebben gehesen?
nop, n rolexduiker op leer is voor mij niet weggelegd. ik heb t sowieso niet zo op duikers met bezelinsert icm leer. ik vind dat n rare combi. bij je gmt vind ik wel kunnen.
raar eigenlijk, want ze zien er bijna hetzelfde uit. hij is volgens mij ook 300m wr.
Grappig om de reacties zo te zien. Een Rolex roept al emoties op, een Rolex op leer dus helemaal.
Zelf vind ik mijn GMT op de rally band bijzonder geslaagd, en daar gaat het om. Die band gaat er niet meer vanaf totdat die er van af valt.
De inspiratie van de rally strap op de GMT kwam van Atelier du Bracelet Parisien. Niet de band zelf, want een ABP bandje doet met gemak 600 euro of meer. Schitterende voorbeelden zijn hier te vinden op ook heel exclusieve merken: http://www.abp-paris.com/watchbands_creations_watchstraps.php
En een duiker kan van mij ook erg goed op een leren band. Of wat te denken van deze custom zilveren en gouden Bill Wall voor een Harley Davidson biker.
Standaard staal is saai, een eigen gekozen band maakt een klok pas echt persoonlijk.