Rolex insert verwisselen bij Rolex dealer?

Ik heb een rolex 16700 gmt met een zwarte insert. Kan ik deze nog steeds ergens in regio Amsterdam omwisselen voor een Pepsi? Zoja, heeft iemand hier ervaring mee of weet je misschien wie dit kan doen? (dealer met reparatiecentrum of iets dergelijks?)
Ik wil dus geen service voor het horloge, alleen de insert veranderen.

Dank

Heb je zelf een vervangende insert? Kan je gewoon zelf wisselen.

Ik heb wel eens een insert gekocht bij Gassan aan de Nieuwe Uilenburgerstraat.

Los krijg je ze niet meer mee.
Wisselen terwijl u wacht, mits op voorraad (even bellen) 6 tientjes incl plaatsen.
Bij Gassan Dam hebben ze meer onderdelen liggen dan Uilenburger

2 likes

Yes. Je moet wel het horloge even meenemen inderdaad.

1 like

En waar je vroeger altijd de oude insert ook weer meekreeg is dat tegenwoordig eigenlijk niet meer de bedoeling.

Jawel hoor, krijg je gewoon mee

Hoe kom je daar bij? Niks van gemerkt.

bedankt voor de antwoorden, ik ga het woensdag of donderdag proberen.

zal nog wel laten weten hoe en wat…

2 likes

Succes!

Hoor het graag.

1 like

Ik was laatst (ca. 2 maanden terug) bij Gassan voor een nieuwe blro insert en kreeg pas na veel moeite de oude weer mee. Er werd mij toen verteld dat Rolex dit tegenwoordig eigenlijk niet meer wil. Dit terwijl ik 18 maanden terug nog zonder problemen de oude insert meekreeg.

Beetje doordrammen lukt t wel. Ze gooien m toch weg anders
Maar je hebt gelijk. Policy is op exchange basis

3 likes

Ik 18 maanden geleden ook niet. Ongeveer anderhalve maand terug was het een ander verhaal. Kan natuurlijk dat ik net een horlogemaker had met een slechte dag, maar het verhaal dat ze erbij vertelden klonk aannemelijk, bamelijk dat Rolex er meer bovenop zit tegenwoordig.

Klopt idd: uiteindelijk was het prima.

1 like

Tip: Haal de oude er thuis even af. Is bij de ouwetjes zoals een 16700 een klein klusje, mesje onder de bezel en hoppa je klikt hem zo los… bezel weer vastklikken en de oude inleg gewoon thuislaten. Opgelost!

Mocht je vervolgens de zwarte bezel willen verkopen dan graag een PBtje :+1::+1:

Pas wel even op het veertje als je dat doet.
En neem wel de bezel zelf mee, nadat je de insert we uit hebt geklikt. Als je de bezel ring er bij moet kopen ben je wel weer een bak geld verder namelijk.

1 like

:sunglasses:

Overheen gelezen…:hugs:

Nog even een update: zojuist bij gassan op de dam geweest en zonder problemen de insert kunnen aanschaffen.
Ik heb het horloge zonder insert meegenomen en binnen 10 minuten zat de nieuwe erop incl gratis schoonmaak van de band en bezel.
Totale kosten 65,- euro.
Erg tevreden mee.

En terzijde: voor degenen die graag op de wachtlijst willen, alle lijsten voor alle sportmodellen gesloten.

10 likes

Is dit ook mogelijk met de subC? Omdat de andere versies meteen een heel stuk duurder zijn?

1 like