Rolex kronen

Gentle ladies en gentlemen,

Ik heb denk ik een mzzeltje op de kop getikt, maar om dat zeker te weten ik ik wat Rolex kennis nodig. Ik ben in de tussentijd ook zelf nog aan het zoeken, maar hier wil ik de vraag stellen of de kronen echt zijn en tot welke Rollie ze te herleiden zijn.
Twee stuks hebben een diameter van 7mm en eentje van ongeveer 6. Geelgoud? SS of toch platina?
Ik hoor graag jullie bevindingen.
Thnx a 1000000

1 like

Die rechter staat wel erg scheef.

Volgens mij is dat optisch bedrog, maar ik kan het fout hebben, de middelste heeft een samengeknepen schroefhulsje dat is dus niet best. Ik zal later ook nog foto’s van de achterzijde maken :grin:

Als deze allemaal echt zouden zijn, is Rolex wel heel erg inconsistent met de uitvoering van de kroon moet ik zeggen…

Ik vraag me af of ze echt zijn. De drie puntjes geven triplock aan maar daar horen veel bredere kronen bij. De linker heeft ronde vertanding, klopt sowieso niet.

1 like

Die kunnen rechtstreeks in de @Plees

Even serieus, meer foto’s vanuit meer hoeken misschien?

1 like

Tja onderstaand plaatje zegt dat het kan, maar ik ben niet de expert:

Zal bij beter licht en iets meer tijd meer plaatjes schieten en hier plaatsen :+1:

Zo, even tijd gemaakt om wat extra plaatjes te schieten. Bij deze:

Uitgaande van 316l staal heb je hier zeker €1,50 per kilo te pakken dus… €0,12 dekt de lading👍

Middelste is afgeschreven en van de andere 2 klopt de stem zetting / tube / draad en pakking zetting niet voor zover ik kan beoordelen.

4 likes

Wat klopt er volgens jou niet aan, hoe zou het moeten zijn?

Ik houd het in de korte samenvatting op afwerking.

Zoek de verschillen kijk met name naar de uitvoering van de stem tube en het springload deel.

2 likes

Top, dat maakt idd een hoop duidelijk!