Rolex lady datejust uit 1979

Dag allemaal,

Wat vinden jullie van dit horloge? Is dit een mooie prijs? Zit te overwegen om hem voor mijn moeder te kopen… Is neem ik aan bladgoud met een (manufactuur?) automatisch uurwerk? Ben niet zo thuis in Rolex…

http://link.marktplaats.nl/504467829

lijkt mij een redelijke prijs maar ik zou wel van het keurings anbod gebruikmaken en daar dan een paar tientjes extra voor betalen.

vintagecollector Schreef:

lijkt mij een redelijke prijs maar ik zou wel van
het keurings anbod gebruikmaken en daar dan een
paar tientjes extra voor betalen.

Inderdaad.

Als het echt is, wat ik wel aanneem, dan is het goud. Bladgoud is het dan zeker niet. Op chrono24.com kun je prijzen controleren.

Hans

vintagecollector Schreef:

lijkt mij een redelijke prijs maar ik zou wel van
het keurings anbod gebruikmaken en daar dan een
paar tientjes extra voor betalen.

Dank voor het advies. Waar moet ik precies aan denken bij een keuringsaanbod? Moet ik hem dan (zelf) langs een juwelier brengen?

Het beste is om vóór de aankoop naar een geautoriseerde Rolex dealer van jouw keuze te gaan, samen met de verkoper.
En het horloge natuurlijk:D
Dat zal allicht wat geld kosten, maar het behoedt je voor een zepert.

Heb er ook naar gekeken om het voor mijn vriendin te kopen. We studeren dit jaar af en wou het haar daarom cadeau doen.

Helaas heeft ze niets met staal-goud… :slight_smile:

Ze zijn moeilijk te vinden in enkel staal.

Wel een zeer leuk horloge om een moeder cadeau te doen! Mooi gebaar van je! (tu)

Weet iemand of de aanduiding ‘superlative chronometer’ wel in overeenstemming is met het vermeende jaartal (1979)? Andere modellen uit deze periode hebben dit niet op de dial staan, althans niet op Chrono24…

Ik ben geen Rolex kenner maar volgens mij is Rolex in 1956 begonnen met deze term op de wijzerplaten te zetten. En inderdaad hebben ze het niet allemaal. En je hoeft niet perse naar een dealer maar je kan ook naar bijvoorbeeld Amsterdam wachcompany of vraag het even op het rolex forum.

Volgens mij is het een goed aanbod. Ik heb eenzelfde type voor heren (16013) uit dezelfde tijd en betaalde 1,5 x zoveel. Is de datumschijf wit of van dezelfde kleur als de wijzerplaat? Ik neem aan dat Ramone al langs is geweest?

Ik zeg, DOEN! (tu)

Hehe, mijn moeder vindt het horloge (helaas) niet mooi! Ik wel, maar goed, kan het moeilijk zelf gaan dragen :wink:

Bedankt voor jullie adviezen in ieder geval.

Krijg het niet in een ‘edit’ verwerkt, maar ik bedoel dus te zeggen dat ik het horloge niet ga kopen.