Afgelopen december liep ik in Londen tegenover Fortnum & Mason een ogenschijnlijk saaie passage in. Na een aantal winkeltjes met Rolexen in de etalage was ik al snel redelijk voldaan met kijken, maar toen… m’n ogen glinsterden, het hart begon nog sneller te pompen, 1 winkeltje, met nadruk op tje had honderden vintage rolexen in de etalage. Tonnen bij elkaar opgeteld, maar zo gaaf om te zien!
Absoluut een bezoekje waard:
Dat moet Burlington Arcade zijn geweest.
Even goed op de kaart gekeken en dat klopt helemaal! Daar moet je naartoe als vintage liefhebber. Geweldig!
Allemaal compleet overprijsde meuk
okok… ik neem mijn woorden terug van langer geleden, Rolex heeft toch wel iets… Submariner en een Milgauss… Yuuup!
Nee, je moet er heen! Met je neus op de ruit op 20cm afstand kwijlen. Plaatjes kan je overal op internet zien. Dit is een museum waarin alles te koop is (voor te veel geld).
Nu begrijp ik waarom ze bij Rolex zo’n 800.000 horloges per jaar maken. Etalagevulling.
Prijzen eens bekeken op de (uitvergrootte) pics - zijn vergelijkbare A-locatie retail-prijzen als bijvoorbeeld bij de AWCO… Tja, zou dit nou een beetje “doorlopen”, zo’n enorme voorraad? Moet toch haast wel, bedrijfstechnisch gezien…
Nog veel meer toch? Ze durven gewoon 4.500 pond te vragen voor een DJ zonder band
Ik werk om de hoek van Burlington Arcade. Werkelijk geen goede deal te vinden. Volgens mij alleen toeristen, en dan met name die uit China, die je hier wel eens naar binnen ziet stappen.