Rolex met blauwe plaat.

Zien jullie hier iets vreemds aan ?
Voor zover ik het kan zien ‘klopt’ het.
Ga er dinsdag naar kijken, maar zie zelf niet echt iets geks aan. De dj is uit 84. Het is een 16013.

7 likes

Zie ook verschillende exemplaren waar de minute track er fractioneel anders uitziet rondom het kroontje met name dat de indexen daar ook korter zijn dan de naastgelegen normale indexen.

1 like

Als ik opzoek ga naar 16013 modellen zie ik verschillende platen, wel wat verwarrend.

1 like

Kroontje hoort denk ik onder de minute track te staan en niet er in zoals bij deze het geval is dus die plaat klopt denk ik niet geheel bij deze referentie. Ik ben geen expert op rolex gebied verder dus correct me if I’m wrong.

Dial komt uit een vroege 16233 '88 of '89 maar past prima in een 16013. Origineel ziet het er lig wel uit. Hoe de rek op de band is en de onderhoudshistorie lijkt me bij de belangrijker. Staat toch bij Langendijk?

5 likes

Ja langedyk inderdaad.

1 like

Wat zou hier de advies in zijn? Verder zoeken ?

:point_up_2:

Hangt er van af als de plaat origineel rolex is uit ander model en je vind hem ongeacht dit feit heel gaaf en mooi gewoon kopen en dragen.

Zoek er 1 die geheel origineel is. Ik flipper veel, en verkoop horloges na een paar maanden weer, heb het dan wel weer gezien. Heb geen zin in gezeik bij een vgrnde verkoop dat de plaat uit een andere Rolex is.

1 like

Dan vooral niet kopen :joy:

1 like

Er zijn er nog op Ch24 met de kroon zonder minutenindex op 12 uur.
Het zou toch raar zijn als ze allemaal een andere wijzerplaat hadden gekregen ?? :thinking:

@Kahan Kijk hier eens

2 likes

Ik heb inmiddels de vraag gesteld aan de dealer, ben benieuwd naar de antwoord.

Reactie Langedyk: Hi Kahan, we zitten qua wijzerplaten met deze 16013 uit '84 in een overgangsperiode van t swiss t naar t swiss made t waardoor beide opties mogelijk zijn en periodecorrect zijn. De wijzerplaat is sowieso origineel, of hij origineel in deze 16013 is geleverd kunnen wij helaas niet met 100% zekerheid zeggen

Ik denk dat ik het skip

1 like

Eens, al een paar keer bij Langedyk gekocht en iedere keer goed behandeld en prima horloge gekocht.

image

Ben geen vintage kenner maar het horloge komt volgens mij niet overeen met een model uit 1984…
Oudere modellen 1982 hadden wel wijzerplaten die “bijna” overeen komen…
Zou in dit geval alleen het horloge aanschaffen als er iemand meegaat die verstand van Vintage heeft.

mvg
Ine

1 like

Heb het ook voorbij laten gaan. Ik zoek rustig verder. Dank voor de input

2 likes

Puur uit interesse en ter lering: waaraan kan je dit herleiden?

1 like

T swiss made T