Rolex Milgauss Tourbillon

Wat is een Tourbillon nu precies?

220px-Tourbillon-Werk

Meerdere horloge merken maken gebruik van deze zichtbare techniek.

Bij Rolex zie je deze mooie techniek niet zo vaak.
Toch bestaat deze Rolex Milgauss Tourbillon.

Om de pols:

Dichterbij:

Detail:

Mooi hè.

11 likes

De tourbillon was ontwikkeld voor het zak horloge om dat dit horloge
zich meestal in 1 positie bevindt.

Het is op een pols horloge dus enigszins overbodig.

2 likes

Dat heb je goed gelezen van bovenstaande wiki.

1 like

tegenwoordig een mooie pocket telefoon met de tijd erop, dus is het horloge enigszins overbodig.

3 likes

Nee hoor, dat heb ik op youtube geleerd.

Daar zei men trouwens dat het op een polshorloge totaal zinloos is.
Dus ik heb me nog mild uitgedrukt :grin:

Hetgeen jij dan weer goed gelinkt hebt :wink:

2 likes

Als het dan al in een Rolex moet, dan eerder in een Cellini of zo maar in zo’n dof gemaakte Milgauss vind ik het niet mooi.

6 likes

De reden dat het er wel is… omdat het kan… omdat het er interessant uitziet en omdat het f&€€$£ing kostbaar is om te produceren.

Weer een Milgauss verziekt door een modder. Doodzonde! Dus.

8 likes

Ik heb echt helemaal niets met zo’n verbouwde Rolex. Als dan ook nog eens het uurwerk vervangen is voor een niet-Rolex variant, waarom zou je geen ander horloge kopen?

2 likes

Ik vind het een geslaagd ontwerp. Had wel iets meer mogen glimmen want zo’n kunststukje mag natuurlijk best opvallen.

Rolex Milgauss Geknutseld

Ik denk dat er ook wel mensen zijn hier die dat al een tijdje wisten, eerlijk gezegd.

Ook geloof ik dat hier zeker 5.000 accounts zijn die van dergelijke mensen zijn. Voorzichtige schatting.

Het is een horlogeforum, nietwaar? :slight_smile:

Los van het feit dat het onnodig is om een tourbillon op een moderne toolwatch te zetten (ik houd van economy of design, dus hoe minder bewegende delen hoe beter) vind ik het horloge in kwestie niet mooi omdat het all black is. Ik houd niet van zwart, niet van PVD en zeker niet van ceramisch of carbon.

Kortom, nee dank u, en doet u mij maar gewoon de olijke, vrolijke, betaalbare en als een tank gebouwde standaard milgauss in één van deze twee uitvoeringen:

5 likes

Van Rolex zelf hoef je dit soort frivoliteiten niet te verwachten. Hun grootste uitspatting qua modieus-zijn is, dat er in de Cellini-lijn een of twee sapphire-backs gemaakt worden. Qua uurwerken zullen ze nooit complicaties/upgrades gaan toevoegen die geen werkelijk nut hebben. Zit diep verankerd in de genen van het merk. :slight_smile:

3 likes

En de Rolex 116598 dan; die is echt modieus hoor

2 likes

Bedoelde uurwerk-technisch. :wink: Ik noem die van jou meestal de Mobutu-Special.

1 like

Ik heb veel te zeiken over Rolex, maar daar heb je een solide punt. Hun uurwerken blinken uit in eenvoud en robuustheid, en dat doen ze al een paar jaar. Dat waardeer ik dan inderdaad wel weer.

Zeer zeker. De prijs vast iets minder :sweat_smile:

Nee.

1 like

Verschrikkelijk :flushed: Wat hebben ze die Milgauss toegetakeld zeg, zonde 🥴

2 likes