Rolex "Milgauss"

Zag dat er weer een nieuwe Rolex “Milgauss” gelanceerd is. Iemand ervaringen met dit type Rolex? Als je een Rolex als beleggingsobject zou willen hebben, dan is dit een goede aankoop geloof ik. Oudere types gaan voor aardig wat centen over de toonbank.

Maar goed, ik koop horloges niet als belegging…

Ik vind het geen mooi horloge. Ik snap niet dat Rolex met zo’n model komt.

Marijn.

Horloge is afgeleid van het oude model uit vroeger jaren. Het is nog niet beschikbaar. Wachtlijsten.

Kwestie van smaak, maar dat geldt voor ieder horloge. Mijn smaak is Milgauss niet zo.

Ik vind 'm wel wat hebben…

Vooral die secondewijzer vind ik grappig…

Kun je inderdaad grappig noemen. Ik verwacht een dergelijke wijzer echter meer bij een goedkoop quartz-horloge. Ik vind dit bepaald ‘on-Rolex’ en voor mijn gevoel ben je er ook snel op uitgekeken. Maar tegelijkertijd vind ik het ook wel fris en gedurfd van een gevestigd merk als Rolex. :slight_smile:

Geef mij maar de oude vertrouwde GMT en Submariner.
Die hebben "charisma"
Ik betwijfel, of de milgauss dat ook zal halen.

Zo zie je maar. Die wijzer is voor mij reden genoeg om niet hebberig te worden van de aanblik van dit horloge.



maar even 2 plaatjes van de oude (boven) en de nieuwe Milgauss (onder) .
die nieuwe kost plm 6000 USD , de oude modellen tot zo’n 60.000 USD , volgens de latste gegevens produceren MRI scanapparaten
in ziekenhuizen tot 50.000 Mille Gauss , de Rolex geeft maar bescherming tot 1000, schijnveiligheid ?

Ik vind het een prachtig horloge. Wat mij betreft een van de meest geslaagde Rolex horloges ooit.

gr,
Hans Mennink

Ben ik heel erg met je eens Hans, en de Sea Dweller.

Ik vind hem ook erg mooi, voor zover begrepen heeft het dus idd te maken met een bepaalde veiligheid (tegen electriciteit oid) en daardoor dus die wijzer id vorm van een bliksemschicht. Vind verder de kastvorm en de gerbuikte kleuren juist erg mooi. De nieuwe GMT is ook erg mooi!!

Misschien een tip; lees dit topic over pakweg een jaar nog eens door en zie dan eens hoe je over de niweu Milgauss denkt, meestal is het ook ff wennen in het bgin. :slight_smile:

Hoi ,

Ik heb zelf 2 milgaussen een 1019 en een 6541 al meer dan 8 jaar geleden gekocht . De eerste voor 7000 usd en de andere voor 11000 usd . De 1019 heb ik nog altijd en de 6541 heb ik in 2005 laten veilen met een dikke winst . Maar dat zijn wel klokken van meer dan 40 jaar oud.
Ik zal nooit meer een nieuw horloge kopen als investering . Ik heb laats voor het eerst veel geld uitgegeven aan een nieuw horloge een IWC Spitfire Laureus sport gelimiteerde oplage . Ik heb er behoorlijk spijt van , een behoorlijke investering voor een horloge . Voor veel minder 500 euro heb je een victorinox chronopro ,die lijkt er een beetje op die behoorlijk steviger is dan die IWC . en je kan hem ook nog dagelijks gebruiken zonder paranoid te worden . Als ik nu vandaag een horloge mag kiezen als investerings object dan zou ik gaan voor een vintage Blancpain fifty phantoms . Die gaan 2000 a 3000 USD p/s op ebay terwijl de nieuwe voor dik 10.000 USD in de winkel ligt straks.

Greets Americano

Mee eens, zie de prijzen van (goede) vintage Rolex. Ze stijgen met de maand en dan moet je bij een nieuwe toch echt lange adem hebben.

hans

Weet niet of de prijs al voorbij is gekomen maar hij gaat ongeveer 5000 kosten
Gr ger

Zie hieronder Jaap-Wim’s tip:

quote
Misschien een tip; lees dit topic over pakweg een jaar nog eens door en zie dan eens hoe je over de niweu Milgauss denkt, meestal is het ook ff wennen in het bgin. :slight_smile:
unquote

We zijn nu inmiddels een jaar verder…
Wat denken we nu van de Milgauss ?
Ik heb afgelopen weken zowel de witte als de zwarte wijzerplaat versie gezien (niet de anniversary…), en ik ben enthousiast !!

Wat denken jullie nu van de Milgauss ?

groet
Mark

MarkV Schreef:

Zie hieronder Jaap-Wim’s tip:

quote
Misschien een tip; lees dit topic over pakweg een
jaar nog eens door en zie dan eens hoe je over de
niweu Milgauss denkt, meestal is het ook ff wennen
in het bgin. :slight_smile:
unquote

We zijn nu inmiddels een jaar verder…
Wat denken we nu van de Milgauss ?
Ik heb afgelopen weken zowel de witte als de
zwarte wijzerplaat versie gezien (niet de
anniversary…), en ik ben enthousiast !!

Wat denken jullie nu van de Milgauss ?

groet
Mark

een Rolex die mij wel kan bekoren. Mooie plaat en vooral band. Daarnaast is het uurwerk ook super.

Er stond in het juni/juli nummer van Chronos een artikel over de Millgauss.
Een prachtig horloge hoor(tu).
Op de foto’s van dat artikel valt de tekst aan de binnenkant van de spanring ook erg mee, lijkt niet zo opvallend.

Het is een prachtige klok. Het is veel geld voor het horloge (lees: je kunt voor dat geld veel verschillende horloges kopen die ook heel erg mooi zijn), maar hij is inderdaad erg mooi. Van mij had de Milgauss iets goedkoper gemogen, zo rond de 3K lijkt mij meer geschikt.