Rolex museum

Beste horlogeliefhebbers,

Deze grote vakantie wil ik naar het Omega museum in Zwitserland (Biel). De bedoeling is dat ik ook naar het Rolex museum ga. Kan me iemand vertellen waar dat museum van Rolex precies ergens ligt?
Het is toch een droom om daar eens even geweest te zijn en aangezien ik toch in Biel ben… Het zal toch geen 500km verderop liggen neem ik aan?
Ik hoor het wel van jullie!!

Vriendelijke groeten,

Bart.

Ik weet van geen Rolex-museum… Even googlen levert ook weinig op. In elk geval moet je voor het Omega-museum wel eerst reserveren, er zijn alleen rondleidingen - hoewel dat inmiddels versoepeld kan zijn. Hier even wat suggesties, waarvan ik zelf nog het MIH en het Patek-museum kan aanbevelen:

Kortom, een SwissRail-pas (of hoe heten die dingen, zoek maar even op) is wel handig… Als je met de auto gaat, zul je inderdaad wat kilometers moeten maken. Maar 't is een mooi land. :wink:

Patek museum is prachtig…wel in Geneve.
Niet alleen door de horloges, maar ook door de ‘speeldozen’ en fijne mechanica die ze hebben toegepast daarin.

1 like

we gaan dat doen! Van Biel tot Genéve is 155km. Maar ik ga er spijt van krijgen als ik het niet zou doen!
Alvast bedankt!

maar wat ik wel vaststel is dat je geen mail meer kan sturen om te vragen of we idividueel ook binnen mogen of enkel op reservering? Zou dat kunnen?

't Rolex museum (nou ja, zo ongeveer dan) is ietsje verder dan 500km van Biel:
1/F, No.27 Zhongshan Dong Yi Road
Huangpu District
Shanghai 200002, China
http://www.rolex.com/the-rolex-experience.html

Rolex is tegenwoordig gewoon Chinees :stuck_out_tongue:

Er zijn wel meer mooie horlogemuseums in Zwitserland overigens:

1 like

als ik toch aan het rijden ben… we zijn ook zo Rusland voorbij hé dat is maar 10000km!
bedankt voor de tips!

Ja hallo, die museum-link had ik ook al geplaatst… :wink:

U ook erg bedankt hoor! Tuurlijk! Mijn excuses! Ik ben er flink mee geholpen en ik ga er zeker heen! Ben even hotels aan het vergelijken, deze prijzen lopen eveneens flink uiteen!

Ik ben zelf meerdere keren bij het Omega museum geweest, erg leuk en heel vriendelijk te woord gestaan. 1x zelfs mee naar de overkant geweest.
Rolex fabriek staat op 5-10min afstand. Met geen man en macht kom je daar binnen.
In Genève is Patek een aanrader en eventueel IWC in Schaffhausen. Wel even van te voren contact opnemen om teleurstellingen te voorkomen.

Mocht je van Biel naar Geneve rijden… Ik heb het afgelopen jaar gedaan van Biel naar Thonon-Les-Bains langs de meren aan de zuidzijde over de N-wegen. Dan kom je o.a. ook langs Evian. Die weg is prachtig, ga je niet redden in 1,5 uur als je bovenlangs over de snelweg gaat (eerder 3,5 uur) maar is bijzonder mooi!

In Biel kom je gewoon aan de doorgaande weg midden in het groen deze Rolex fabriek tegen waar uurwerken worden gemaakt. Kwam er inderdaad niet in, maar je ziet wel machines staan door het glas heen:
[URL=http://s356.photobucket.com/user/MotoSkooly/media/Rolex%20fabriek_zpshs8j0wxt.jpg.html][/URL]

Fijne reis alvast!

dank u wel voor de tip!

Sorry hoir, ik wist niet dat je boos werd! :stuck_out_tongue:

Razend, echt razend…

:slight_smile:

wie wordt hier boos? :neutral_face:

Niemand. Geintje onderling… :wink:

oh dan moei ik me er beter niet mee! :wink:

Een geintje, een grapje, een witz…!

O ships, nou doek 't weer :smiley:

hahaha! Tja ik wil zo beleefd en voorzichtig mogelijk overkomen. Ik stelde daarnet via een tweedehands site een vraag aan een verkoper van een Rolex Datejust. Ik vroeg hem de diameter zonder kroon en welk kaliber dit was. Zijn antwoord: man, wat maakt dat uit, is dat zo belangrijk?? Zal ik hem voor mijnheer helemaal uit elkaar draaien om te zien wat het is. Heeft mijnheer nog wensen?? Misschien 8 dagen op proef?? Dusja… je weet maar nooit…

Tweedehands Rolex-verkopers… Altijd tricky… :wink: