Ik zou willen vragen om het van het voetstuk te gooien. Het is een horloge. Het geeft de tijd aan.
Het staat niet boven iets anders, noch onder iets anders. Het is dood. Het leeft niet. Er hoeft niet voor gevochten te worden. Het hoeft geen vriendschap kapot te maken. Het bepaald niet de sfeer.
Je kan het niet meenemen als je gaat en gaan zal je.
Het. Is. Dit. Allemaal. Niet. Waard.
Dus het komt er denk ik op neer dat als iets goed is, dan krijgt het bekendheid, en wordt het ook opgepakt door mensen die graag iets bekends willen dragen. Dan is het vervolgens de vraag hoe een merk hiermee omgaat, en misschien speelt Rolex hier idd wel op in, maar ik stoor me daar niet aan. Ik vind een aantal modellen gewoon prachtig van design, en kwaliteit is erg goed, en daarom is er voor mij momenteel eigenlijk niks leukers op de markt . En ze maken ook nog eens prachtige dameshorloges .
Blijft natuurlijk staan dat je er zonder twijfel te veel voor betaald in relatie tot wat het doet. Je koopt emotie en dat is wat het ook zo bijzonder maakt.
En idd, genieten van iets staat los van merk. Dus zoals ik ook probeerde aan te geven, koop je nu een nieuwe Rolex dan doe je dat met een bepaalde insteek. Net zoals je met een bepaalde insteek een merk auto rijdt. Als ik erg veel geld had zou ik een andere auto rijden. Zo simpel is het.
Toch vertel ik altijd dat mijn instap Rolex Air-King een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft . Nouja, als ik er zelf maar in geloof . Overigens als je een horloge ziet als een luxe en mooi sieraad, en niet alleen als simply een klokje, mag het weer wat meer kosten .
Dat zie ik toch slechts als een kleine, onontkoombare, bijwerking van de iconische status.
Een iconische status, welke dan ook niet uit de lucht gegrepen is.
Juist als je je als liefhebber in Rolex verdiept, zowel geschiedenis als techniek, kan je er niet omheen dat het een wel heel bijzonder merk is. Jammer dan dat het ook af en toe wat foute figuren aantrekt, maar dat zal voor mij nooit een rede zijn om het niet te dragen.
Ja en de Air king is ook zeker een mooi klokje.
Goeie investering ook als ik het goed lees allemaal.
Misschien beetje klein (niet zeker van diameter) maar zeker mooi ingetogen Rolex.
Respect voor de horloge liefhebbers die een Rolex dragen.
Jammer dat de gemiddelde camper, Ronnie, Dries, Ali en André aangetrokken worden tot de bling bling en zo het merk degraderen.