Rolex of niet....

Ik heb al veel horloge,s gehad ,maar de rolex is toch de mooiste en de beste geweest .:heart_eyes:

Helemaal mee eens.
Deze topic maakt trouwens z’n titel “Rolex of niet” weer helemaal waar :grin:

Ik woon in Amsterdam en beschouw mezelf als een normaal mens, ook al is dat uiterst subjectief om over jezelf te zeggen :hugs:
In 2003 kocht ik in Haarlem m’n eerste Rolex, een occasion GMT1 uit 1997:

Niet omdat ze in waarde alleen maar stijgen,
Niet om indruk te maken,
Niet omdat ik autohandelaar was, of vieze man,
Niet omdat ik potjes had waar ik iets mee moest doen
Niet om mijn vrouw te pesten,
Niet omdat een Seiko ook veel discussie geeft,
Niet als investering,
Niet om later een reactie op een topic van HF te schrijven enz.

Er was maar één reden, ik had na vier jaar studeren naast een voltijd baan wat te vieren en ik kocht de GMT omdat ik het al heel lang een ontzettend mooi horloge vond (ik word er nog steeds vrolijk van) :sunglasses:

Verder niets :yum:

En het is bijzonder om de vele serieuze, leuke, boze, verontwaardigde, verbaasde, voor-en- tegen reacties te lezen die een topic met het woord Rolex oproepen, helemaal als je weet dat 9 van de 10 man geen idee heeft wat voor merk horloge je draagt. Buiten HF lijkt Rolex nauwlijks een issue, behalve dan bij bepaalde figuren die in Amsterdam Rolexen roven :persevere: :angry:

9 likes

Naast elkaar leggen, goed kijken en er dan even op terug komen. Fysiek, welteverstaan. Niet op foto’s. :slight_smile:

Overigens vind ik Rolex niet per se saai. De olijfgroene OP en de Milgauss serie, en die wijzerplaat in @HanDavinci’s DJ: Niet saai. Een standaard blauwe OP naast mijn GS? Saai. :slight_smile: Trouwens, ik vind stiekem de champagne GSen ook saai. :slight_smile:

De saaiheid is niet merkgebonden. Dat kan ik niet vaak genoeg benadrukken.

1 like

Ik heb het niet over de kwaliteit hoor,die is perfect maar verder is hij nou niet bijzonder
sorry
Verder vind ik saaie horloges niet verkeerd hoor,dat is niet mijn punt,
Alleen degelijk blauw,in mijn ogen niet echt mooie letters en een simpele datum en verder geen Lumen,tja,dat vind ik best saaiâ˜ș

1 like

Ik ook. Daarom heb ik geen blauw genomen.

1 like

Dit dus :point_up_2:

uhu. allemaal. had ik mijn datejust maar eind 2018 gekocht dan had jij geen ongefundeerde mening over mij nu :cry: hier in onze mooie stad noemen wij dat: ‘Grîte kwats!’

2 likes

Bij ons
Grote lukkoek :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik denk nie

Zo ken ik er nog een paar :

Niemand houdt van spruitjes, ik heb het niet over mensen die ze wel lekker vinden. .

Of :

Iedereen houdt van vakantie, ik heb het niet over mensen die er niet van houden.

:neutral_face:

1 like

Blijven sparen, knul

Ik ben jouw knul niet knul.

Verder is -misschien vreemd- het geld niet het probleem. :slight_smile:

4 likes

Ik heb nog nooit een GS gezien die niet saai is. Het is met als veel Japanse producten: technisch op een hoog niveau, maar visueel onaantrekkelijk.

Of: uiteindeljk wil je toch een Rolex. Tenzij je die niet wil.

Aan de andere kant, en @HanDavinci en ik hebben die discussie ook al eens gehad: Je moet perfect nooit de vijand van goed laten zijn. :slight_smile:

Zo heb ik een teringhekel aan al die Seiko ridders hier. Dat gelul over Seiko de hele tijd. En dan die Omega-mannen. Man man man man man. Hou er toch eens mee op.

Maurice Lacroix- en Mont Blanc-volk, dat kan ik goed hebben. Die zijn altijd zo lekker stil.

Walla, vriend. :slight_smile: Gozert. Knul. Poppedop. :slight_smile:

2 likes

Deze komt ook vaak voorbij. Ik krijg er jeuk van aan al mijn gaten. Zoiets als: ‘Jezus komt vanzelf eens in je leven.’ Brrr
dat Rolex-zendelingenwerk. :roll_eyes:

5 likes

Nu maar hopen dat Jezus niet in al je gaten komt :joy:

5 likes

Maak het nu niet erger
:wink::sweat_smile:

1 like

Sorry voor de jeuk.

Mijn woorden voor én na je beperkte quote, relativeren nochtans sterk.

Ik herhaal even :
“Als je een afkeer hebt voor Rolex, dan hoeft het toch niet ?! Er zijn zat veel alternatieven. Kijk naar iets uit dat je geen afkeer bezorgt.

Kans is groot dat Rolex je op een dag wel gaat bekoren, maar dat is geen zekerheid.”

Misschien tijd voor een poll :

• Rolex bezorgt me jeuk.
  • Rolex doet me niets.
  • Rolex bekoort me, maar is me tĂ© duur.
  • Rolex heeft iets. Ik wil/heb een Rolex.

0 stemmers

3 likes

Alternatief!? Ik houdt net zoveel van deze als van mijn Rollie!

2 likes