Rolex of niet....

Nou, ik vind die Egyptian Oysterquartz te…quartz en ik ben niet zo van de MOP dials.

Zou ik deze rocken?

All day, every day. Ik zou de hele dag vrolijk zijn met zo’n regenboog op de pols.

6 likes

Wat een spuuglelijk kermis spul, zal wel schreeuwend duur zijn.
Gelukkig valt er over smaak niet te twisten

1 like

Wel goed opletten wat @lasteraar hier zegt :point_down:

Idd een tijdje terug.
Alle prijzen zijn door de schaarse zo gestegen dat het nu kopen van een Rolex
geen garantie bied voor de toekomst.

1 like

Ben blij dat ik van de sub en gmt af ben
Straks stort alles in. :joy:

1 like

Ik moet er niet aan denken, dan zou ik voorlopig deze gruwels om moeten blijven doen. :smirk:

15 likes

Pfff
Wan straf :grinning:

1 like

Ja ho wacht even. Ligt ook wel aan het model…

Maar punt is ook dat Rolex nieuw over het algemeen genomen waarde behoudt.

Een Hamilton kun je beter kopen nieuw met -45% of grijs. :see_no_evil:

1 like

Laten we het hopen!

Kunnen we weer lekker goedkoper kopen​:laughing::laughing:

2 likes

Alleen al om het feit dat je met zn drieën in bed ligt, als je dit draagt :blush:

2 likes

Heb zelf een jaar geleden iets meer dan 6k betaald voor een 10 jaar oude maar perfecte 16610 (full set). Denk met een beetje zoeken dat nog steeds wel lukt hoor!
Maar koop altijd iets wat je mooi vind ongeacht het merk en nooit voor de investering als je het horloge vaak wilt dragen. En laat je niet gek maken: Er zijn ook veel normale mensen met een Rolex overigens, zelfs in Amsterdam :):grinning:

Ik ga hier toch even op reageren. Rolex is begonnen als een fantastische stijlvolle horlogemaker en kwaliteit die boven concurrenten uitsteekt. Het is nog steeds een fantastisch horloge.
Anno 2019 kan je stellen dat mensen die nu een nieuwe Rolex kopen dat met een bepaalde insteek doen. Vaak niet omdat het hun droomhorloge is, getuige de talloze ‘welke Rolex moet ik kiezen’ topics. Ik heb het niet over vintage of mensen die het gewoon prachtig vinden!

Status. Ik denk status. Het is een beetje de Kanye West onder de horloges. Kwalitatief goed , maar zichzelf kwijtgeraakt door teveel te luisteren naar zijn fans. Aan de top staan heeft zo zijn nadelen.

9 likes

Hulde voor de Kanye West metafoor :laughing:

3 likes

Ja. En dan je kind North noemen :grin:.

Hé, Tudor heeft de North Flag :joy:

1 like

Ja Frank, zo ben je een van de duiveltjes op mijn schouder.
Budget is 5 dus houd 4 aan want ken mezelf, hoor je plots een stemmetje “voor 6 heb je een mooie sub…”.
Maar ik heb besloten voor minder een mooie speedmaster aan te schaffen en zo heeft het volgende potje een vliegende start.

1 like

Je kan ook doorsparen. Wat belangrijk is dat je geen concessies doet in wat je echt wil. Als dat een Speedy is, sure. Maar als je droomt over de Sub moet je daar gewoon voor gaan.

Als het moet blijf ik nog een jaar zoeken tot ik het exemplaar gevonden heb welke ik graag wil.

Ik wil niet iets wat ik 70% cool vind terwijl de 100% in de toekomst ligt.

8 likes

Helemaal eens met @HanDavinci Juist als je spaart voor iets waar je al lang van droomt geniet je er nog meer van. Tot die tijd genieten van de plaatjes als voorpret. Net zoiets als vakantie …

1 like

Als je tot 5 kan tellen (lees sparen) kun je ook tot 6 tellen … Duurt iets langer, maar heb je meer … lees minder spijt straks?

Dat je rolex saai vindt ,best…maar dan een Grand Seiko plaatsen die …nou ja…saai is😂sorry😉

1 like

Heheh… ik zal niemand vertellen dat je van Rolex houdt.
Hmm, ik had een Rolex sub, maar ik heb die verkocht omdat ik vaak in meetings zat met mensen die ook Rolex-en droegen. Blijkt toch een populair merk te zijn. Maaja, …dan lijkt het weer een beetje kudde gevoel waarvan ik een volger ben.
Rolex is wel mooi hoor. Dus als je een Rolex wilt dan zeker doen! Anders zal het gevoel je altijd blijven achtervolgen van “had ik maar”…
En als het je niet bevalt achteraf dan kun je het net als ik verkopen.

Achteraf denk ik dat ik de Rolex had moeten houden (beetje spijt achteraf), want soms mis ik het toch wel een beetje, vooral bij sommige gelegenheden.
Nu heb ik op werk en tijdens de meetings vaak een CvdKlaauw aan. Ik vind CvdK in het echt vele malen mooier dan op foto’s moet ik zeggen. Tot nu toe ben ik niemand tegengekomen die een CvdKlaauw aan heeft in de meetings. Ik hou daar wel van.
Misschien moet ik ook maar een van der Gang nemen, die vind ik ook wel mooi… ook prijzig…
En dan maar ook een Rolex halen om toch compleet te zijn.

Eerder werd de chronomaster genoemd: vind dit persoonlijk de mooiste…japanse high tech en ambacht en qua gemak, afwerking en materiaal keus een prima all round luxe horloge.

1 like