Goed topic…nu al…
TS moet nu wel een rolie kopen !
Qua advies, wat @HanDavinci zegt.
Smalle polsen en iets wat je ook op iets anders dan staal kan dragen. De Datejust 36mm
Als je niet van staal houdt, dan heeft Han nog wel suggesties voor mooie bandjes op een DJ.
Maar dit,
Snap ik dan niet geheel. Wat is er mis met Zenith? Die maken oprecht enkele van de mooiste horloges die er zijn. En Tag wel mooi vinden??
Maar jouw smaak is niet de mijne. Gelukkig maar.
To Rolex… or not to Rolex…
Beter 1 Rolex in de hand dan de lucht van 10…
Waarom geen Rolex.
Niet voor niks dat velen dit bijzonder vinden.
Jij ook. Dus doen.
Oh en vintage komt ingetogener over.
️
Ben bevoorrecht(verwend door bepaalde omstandigheden) dat ik een aantal Rolexen heb,echter sta ook open voor andere merken. Veel passen bij verschillende juweliers zal je vast en zeker helpen met je zoektocht
Maar natuurlijk. Een Rolex is niet het enige mooie horloge! (Merk)
Uiteindelijk wil je toch een Rolex…
Ik heb al 4 rolexen gehad ,en elke keer weer verkocht,en daar heb ik nog steeds spijt van
Zeker van de laatste batman ,nu kosten ze de helft meer .
Koop een Rolex ,en hou hem ,daar krijg je nooit geen spijt van .
Ben een enorme Breitling fan, maar ik zal te allen tijde toegeven dat Rolex koning is.
Dus heb je de knaken, schaf er één aan.
Dat dus.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar verschillrnde modellen van rolex op lederen band
Vind zelf de Explorer ll mooi op leer
Vintage 5513 (Submariner) en 1675 (Pepsi) staan leuk op een originele vintage Tropic (basket weave) strap. Blauwe voor de 1675 dan, uiteraard.
Haha grappig topic… verschillende argumenten benoemen waarom je een Rolex zou moeten haten: patserig, etc. Maar eigenlijk stiekem er eentje willen.
Tudor geen optie? Komt praktisch van dezelfde postcode vandaan maar minder bekend onder gros van denkenden en dus minder patserig?
Als je smaak IWC of Tag Huer is, dan snap ik dat je niet veel hebt met Rolex.
Als je bang bent dat men je met een Rolex patserig vindt… get over iT! Ik draag zelf Rolex. Meeste mensen om me heen zien het niet eens en als ze interesse hebben is het vaak positieve reactie. Just do iT! YOLO
Ik herken precies je gevoel, ik heb ook nooit iets met Rolex gehad. Ik mis waarschijnlijk iets van het Rolex gen.
Komt inderdaad door het patserige, het feit dat dit een merk is dat bij het grote publiek bekend is (en dan vind ik het al weer een stuk minder interessant) ik te vaak Rolex dragers tegengekomen ben die nul verstand van horloges hebben maar een Rolex gekocht hebben om de status en daar gaat het volgens mij nou juist niet om. Je draagt in mijn ogen geen horloge om jezelf beter voor te doen dan je in werkelijkheid bent…En ik geen enkel warm gevoel krijg bij de Datejust, de Explorer en de Airking.
Het meest gecharmeerd ben ik dan nog van een Rolex duiker, de GMT met Pepsi bezel, paar keer gepast maar nog geen echte klik en ik twijfel over de grootte, of liever gezegd, ik ben meer grote horloges gewend… En bij twijfel…niet doen!
Ik koop een horloge om de emotie, het gevoel, de uitstraling, dat is normaal gesproken merk onafhankelijk maar ik twijfel of Rolex wel bij mij past precies door wat ik hierboven geschreven heb, zijn hier meer mensen die dit gevoel herkennen of ben ik hier echt een einzelgänger in??
Vraag me altijd af waar dit vandaan komt…?
Wat vind je er patserig aan dan?
Ik kan dit niet volgen maar vooruit:
- lees hier een tijd mee en houd vooral ‘Wat dragen wij vandaag?’ in de gaten;
- zoek modellen die je aanspreken online op.
- bezoek af en toe (liefst op een rustig moment) een AD of vintage handelaar.
En als je dan na een tijd nog steeds twijfelt of het merk voor jou is, doe het dan niet; is het veel te duur voor.
Ik zou om de volgende 8 redenen ABSOLUUT een Rolex aanschaffen: