Ik smeer ze altijd in met babyolie om er een paar uur mee te rollebollen.
Lekker
er is nog zoveel meer, ook op leer , van Rolex zoals de Danaos. En deze (her)kennen ze niet…dus lekker icognito !
De enigste Daytona die ik mooi vind is die met De blauwe plaat
Maar Dat is een witgouden
Dus moet dan diep in de buidel
Dit.
Ps.
Heb je al reactie op die daytona van 12500€?
️
Bij de titel van TS “Rolex of niet…” is mijn advies: voorlopig gewoon niet doen, dat is toch duidelijk.
Laat je niet verleiden door alle praatjes en plaatjes hier. Ben je gecharmeerd van IWC en Tag? Helemaal prima, daar zijn echt hele mooi dingen gemaakt en te dragen. Ik zou bij Tag vooral naar de vintage Heuer modellen kijken.
Rolex wordt misschien als patserig gezien door een aantal mensen die er geen verstand van hebben. Daar zou ik me niks van aantrekken, het is een ontzettend goed en mooi merk, met veel bescheiden, onopvallende juist niet patserige modellen en zeer robuuste uurwerken zo goed als volledig in-house gemaakt. Soms moet je dit zelfs aan horlogeliefhebbers nog uitleggen, zo hardnekkig zijn de misverstanden rond het merk. Ik vind het wel leuk om dit verhaal te doen aan mensen die over mijn Air-King beginnen .
Ik sprak pas iemand (zakelijke setting) met een ‘BAM, in your face’-GMT Rootbeer om zijn bewust ontblootte linkerpols.
Ja, dat zie ik als patserig.
Ja dat is waar, je hebt mensen die wel patserig een Rolex dragen, maar dat ligt dan aan de mensen en niet aan Rolex . Hoewel Rolex wel een leuke selectie horloges ook voor dit soort mensen heeft idd
.
Ja, om mijn verhaal wat te nuanceren;
Ik had een collega met een GMT Master uit de jaren ‘70. Zo’n rood/blauwe, waarbij de bezel heel mooi verkleurd is door de decennia heen.
Die vond ik echt prachtig en vooral ingetogen.
Zelfde geldt voor een Explorer, metalen DJ, etc.
Maar sómmige modellen…
Als je em opzichtig draagt en er mee te koop loopt dan is het wel heel patserig.
Jij snapt het. Hahaha
Dat doen genoeg types ook met zo’n Diesel hockeypuck of TW Steel. Ligt het dan aan het horloge of de drager?
Afgelopen week een zakelijke bespreking met een potentiële klant bij ons op kantoor. Die rockte ook een vintage TT DJ ver onder z’n manchet vandaan. Kan prima.
Elke arm eentje
De prijs van jouw Tissot (€ 500,-) is ook voor een aanzienlijk deel bepaald door naam en marketing.
Rechtvaardigt het afwerkingsniveau van jouw Tissot het prijsverschil met een Chinees plakmerk…?
WoW wat een hoop reacties, dit Topic maakt een hoop los. Good, bad & ugly…
Even voor de duidelijkheid: ik vind rolex dragers geen patsers (tenzij je Dries, Ali, André of Ronny heet misschien: sorry jongens als jullie per toeval HF enthousiast zijn en meelezen, maar denk toch dat het bij jullie om de bling bling gaat).
Ik herken een van de opmerkingen ook in mijn overpeinzingen: waarom een bak geld uitgeven in je leven aan een zooitje net niet horloges terwijl je ook gelijk die ene (of twee) dure horloges kunt kopen die je eigenlijk echt zou willen hebben.
Ja, mee eens: als ik HET horloge in handen heb waarvan ik denk “deze wordt een erfstuk” dan maakt het niet uit of het IWC, Tag of Rolex is.
Merk dat ik al meer open sta voor een rolex na het zien van die mooie exemplaren hier met leer.
Het ultieme is een mooi klokje uit 1972
Want? Tattoo (goed zichtbaar) zou je bijvoorbeeld ook een probleem vinden?
Wie weet wat die man verdient, erft, of laat om dat horloge te kunnen dragen? Laat hem lekker. Misschien is jouw vrouw wel veel te mooi voor je… Zou ik echt niet vinden kunnen.
Hij doet maar, inderdaad.
Maar ík vind ‘t patserig. En dat mag. Hoop ik.
Ben ook van ‘72… kan niks goed voort komen uit dat jaar!
Dus ook geen horloge.
Denk dat ik zelf eens ga zien voor een nieuwe Rolex OP… maar welke kleur wijzerplaat?
Blauw