Ik vraag mij af of je de bezel van een Explorer II 16570 kan wisselen naar een Gmt 16710 bezel.
Is het hier reeds door iemand uitgevoerd of ben ik nu iets te luid aan het vloeken in de kerk ?
De witte variant met een coke bezel zou er dan zo uitzien
Nee, die zitten anders vast.
Een andere optie is misschien een Explorer II plaat overzetten naar een GMT als je de combinatie per se zou willen.
Edit: of dat past is weer een tweede
Beetje bijknippen joh.
Wat mij betreft wel maar iedereen moet doen wat 'ie wil. Dus als jij een Rolex wil verkloten. Doen. Je bent niet de enige op HF met die drang (doe er ook meteen even een stoffen bandje aan, als je toch bezig bent!)ā¦
Ziet er top uit.
Verkloten is veel gezegd aangezien het omkeerbaar is
Je hebt gelijk. Ik had er even bij moeten schrijven dat de kwalificatie āverklotenā mijn waardeoordeel is. Blijft wel staanā¦
Als dit kan vind ik het wel interessant. Kun je de 16570 bezel überhaupt voor een andere vervangen als het deze niet is?
Volgens meerdere buitelandse bronnen zou het weldegelijk mogelijk moeten zijn indien de klemring , die het saffierglas op zijn plaats houdt , mee vervangen wordt.
Iemand die dit technisch kan bevestigen ?
Zou er dan ook gelijk een jubilee op knikkeren
Dan is ie echt mooi
Ik zeg doen.
Ik heb Paul Pluta (Archie Luxury) ooit horen zeggen dat er in de jaren 90 een soort āombouw setjesā werden verkocht om van een 16710 een 16570 te maken (Expl IIās waren toen populairder). Andersom zou dan ook wel mogelijk zijn.
Volgens mij zijn het dezelfde kasten met hetzelfde uurwerk, dus ik zou niet weten waarom het niet mogelijk zou zijn. En het goede nieuws is; het is weer terug te draaien.
Gewoon proberen zou ik zeggen. Benieuwd naar het resultaat. Maar wel alle originele onderdelen bewaren voor als je erop uitgekeken bent.
Zit er in de kast van een Explorer wel een gaatje waar het veertje voor de draaiende bezel in past? Zou niet logisch zijn⦠maar goed dan een vrijdraaiende bezel.
Nee zit geen gaatje
āNo need to drill a hole, as this spring hole isnāt on the case but on the ring (see picture).
To transform Explo2 to Gmt, youāll need to source this ring and install it on the Explo2 case (identical to the gmt case).ā
Vond ik samen met deze tekening
Veel makkelijker om een wijzerplaat te wisselen, die zijn uitwisselbaar omdat de uurwerken precies gelijk zijn. Door de dikte van het GMT uurwerk is er aan de onderkant van de plaat een gedeelte dat iets uitgefreesd is om ruimte te creƫeren.
Coke is mooier. Is die van jou?
Dat is simpel op te lossen met een swap.
Nee is helaas niet van mij.
Het moet wel haast een Explorer plaat in een GMT zijn.
Ik heb de eigenaar van deze mod gesproken in een Facebook groep.
Als ik me goed herinner is dit gewoon een coke GMT bezel op een Explorer II kast.
Groeten,
Noel.