Rolex oyster box

Ik heb deze large Rolex Oyster box gekocht waarbij de verkoper claimt dat het een origineel is. Ik heb het vergeleken met mijn medium box en ik zie afwijkingen zoals de kroon waar residu omheen zit als ik met een loep kijk, de bovenkant van de doos op een hoek verzakt is, uiteinden aan de onderkant van het kussentje overlappen elkaar, ik denk gele lijm uit de zijkant van het kussentje komt, logo en font op het boekje zijn dikker. Op de fotos is de large box links. Voordat ik een refund aanvraag zou ik graag bevestiging willen hebben of het inderdaad nep is.

1 like

Hoe kan je door 2 verschillende boxen te vergelijken zeggen welke echt is.

Dat kan toch enkel door zelfde boxen te vergelijken?

En dan wanneer is de ene gemaakt, en wanneer is de andere gemaakt? Zijn ze dan ook door de zelfde Chinees inelkaar geplakt?

Zo als hier altijd word aangegeven. Buy the seller.

:scream_cat:

4 likes

Ik heb volgens mij nog een imitatie box liggen. Die zou je voor vergelijk kunnen gebruiken…

2 likes

Het gaat hier over een verpakking?

8 likes

Niet kwaad bedoeld, maar ik moet hier om lachen. :rofl:

3 likes

Hoezo? Iemand wil zijn set compleet maken en twijfelt over de echtheid van zijn aangekochte doos.

Niet iedereen heeft een hele voorraad originele dozen op voorraad vandaar de vraag hier.

Ik kan er zelf overigens geen antwoord op geven, maar snap wel dat je de vraag hier stelt.

8 likes

Je hebt helemaal gelijk, toch moet ik erom lachen. Dit doet me denken aan het volgende: Ik werk in een groot hotel vlakbij de Bijenkorf/ Louis Vuitton store. Door gasten worden er regelmatig lege verpakkingen van LV spullen achtergelaten, tassen en dozen etc. Ook die worden weer voor flink geld weer doorverkocht door mijn collega’s

7 likes

Inderdaad, precies dit dus

1 like

Zijn er kenners op dit forum die aan de hand van mijn fotos iets inhoudelijks kunnen zeggen over de echtheid?

1 like

Ik had een Rolex doos die had ook zo’n verzakte hoek & hele dikke letters.

Die was echt, die kwam gewoon met een nieuw horloge bij de AD vandaan.

Je zal hier niet mee geholpen zijn, want voor de rest weet ik het niet.

Ik heb hier 10 dozen liggen en allemaal zijn net anders. Ze zijn ook niet allemaal super afgewerkt. Allemaal verschillende batches. Het is ook niet zo dat Rolex nu zoveel aandacht besteed aan hun verpakking helaas.

Toen ik nog in de set handel zat (jaja :smile: ) kwam ik ook echt van alles en nog wat tegen. Op basis van jouw foto’s zie ik echt niets geks, ik zou mij niet teveel zorgen maken.

1 like

Ik wilde het zelf al posten, maar dacht het maar even te laten om de reacties :rofl: Inderdaad, ik pikte een nepper er altijd alleen al uit op geur.

3 likes

Van die geur wist ik inderdaad, dus dat heb ik zeker gedaan en ruikt zoals die moet ruiken :joy: Bedankt voor de tips. Ik maak me nog zorgen over de afwerking van dat kussentje, bij alle andere boxen die ik heb gezien is de onderkant perfect aangesloten en bij deze overlappen ze

Op deze imitatie is hij ook sluitend zie ik, zonder overlap.

Opgelost!

Zo werkt dat met daten tegenwoordig ook heb ik begrepen.

6 likes

Ik zie niet direct iets raars. Die dozen zijn geen geweldige kwaliteit en worden ook niet met dezelfde processen en nauwkeurigheid in elkaar gezet als de horloges van Rolex.

Daarnaast denk ik, als je met een loep moet gaan kijken, boeit het dan? Het is een doos.

4 likes

Echt boxen herken je aan een specifieke geur die er omheen hangt. Is geen grap

De geur van oude vis, gemixt met frikandelletje ui & vieux bologne is een no go?

Als je zalm ruikt heb je een originele te pakken.

2 likes